Pozycja podyktowana słowami

Wspinając się po drabince Google, warto się wspierać specjalistami od SEO, ale nawet oni, bazując na kiepskim contencie, nie zdziałają cudów.

Któż nie chciałby założyć strony internetowej, która wskoczyłaby na pierwszą pozycję w Google zaraz po uruchomieniu, tym samym zmiatając konkurencję? Każdy, ale to równie mało prawdopodobne co zrealizowanie marzenia o locie na księżyc przez przeciętnego zjadacza chleba. Realnie planując sukces w sieci, musimy uzbroić się w cierpliwość. Wypracowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce wymaga sumiennej, konsekwentnej i przemyślanej pracy – nad optymalizacją strony, pozyskiwaniem linków, ale też odpowiednimi treściami. Aby te ostatnie mogły być podstawą do rozmów o skutecznym pozycjonowaniu, powinny być z wyczuciem nasycone słowami kluczowymi, ale też przydatne użytkownikom sieci.

PRZECHYTRZYĆ ROBOTY

Indeksowanie witryny zawsze trwa, jednak zanim ów proces ruszy, musimy ją przygotować. Są na to różne sposoby. Nie wszystkie skuteczne i bezpieczne, ale chęć zaistnienia w sieci jest obecnie tak silna, że zaciera się granica między tym, co dozwolone, a tym, co zakazane. Wielu posiadaczy stron internetowych podejmuje się nieetycznych metod pozycjonowania, z użyciem technik niezalecanych przez Google. Wśród nich są i te dotyczące treści. Choćby przemycanie nadmiernej ilości słów kluczowych na stronę www, poprzez umieszczanie na niej treści niewidocznej gołym okiem – np. wielkości piksela – a będącej ciągiem słów do indeksowania lub używanie czcionki w kolorze tła w celu ukrycia przemycanych fraz.

Takie praktyki grożą nałożeniem przez roboty Google filtrów, uniemożliwiających wyświetlanie w wyszukiwarce, a w skrajanych przypadkach nawet całkowitym usunięciem witryny z indeksu. Nic dobrego nie przyniesie nam również wypełnienie witryny treścią łudząco podobną do tej, którą ma konkurencja. O skopiowaniu jej nie wspominając.

NASYCONE Z WYCZUCIEM

Na co zatem stawiać? Na wartościowe treści. Najlepiej unikalne – świeże, przydatne, ciekawe, aktualne, zaskakujące, intrygujące – czyli takie, które faktycznie przyciągną odbiorców i, które ktoś przeczyta. Nie jest to obecnie tak łatwe zadanie, ale dogłębne analizowanie niekoniecznie fascynującego tematu, graniczące z nudnym akademickim wykładem, z pewnością nie wygeneruje oczekiwanego ruchu na stronie www. Wobec tego zainteresowanie potencjalnych odbiorców/klientów/fanów treścią powinno być naszym priorytetem. Równie ważne jest nasycenie tekstu słowami kluczowymi, czyli zaprojektowanie go w taki sposób, aby znalazło się w nim możliwie dużo najważniejszych dla nas fraz – czyli ciągów wyrazowych, które internauci wpisują w wyszukiwarkę. Pamiętać jednak należy, że nie może się to odbywać kosztem atrakcyjności treści. Trzeba zadbać, by teksty brzmiały naturalnie, nie trąciły autoreklamą, nie raziły powtórzeniami i sztucznie zbudowanymi zdaniami.

SŁOWO KLUCZEM DO SUKCESU

Skąd wiedzieć, które słowa będą kluczowymi właśnie dla naszej witryny? Punktem wyjścia do uzyskania odpowiedzi na to pytanie będzie spisanie wszystkich skojarzeń, które przychodzą nam do głowy, gdy myślimy o naszej ofercie – produktach, usługach. W wyselekcjonowaniu tych odpowiednich pomóc nam mogą narzędzia podpowiadające słowa kluczowe. Wspomaganie się nimi to nie wstyd, używają ich nawet profesjonaliści.

 – Są one bardzo przydatne. Pozwalają określić potencjał danych słów. Podpowiadają, które z nich są wyszukiwane przez użytkowników. Dostarczają też danych o liczbie operacji oraz wyszukiwaniach w określonej jednostce czasu – zapewniają specjaliści od SEO z Domena.pl.

Korzystając z narzędzi tego typu mamy również możliwość prześledzić decyzje konkurencji i – zależnie od naszej wizji działania – wprowadzić w życie podobne lub wręcz przeciwnie, zadziwić zupełnie innymi. – Nie wszystkie słowa, na które pozycjonuje się konkurencja da się sprawdzić. Ich dobór jest uzależniony od tego, czy chcemy przebić rywali na dokładnie takie same frazy, czy może znaleźć inne, czasem mniej konkurencyjne, ale pozwalające osiągnąć założone cele. Tu nie ma wyborów uniwersalnych – podkreślają eksperci.

O pomoc warto poprosić również profesjonalnych pozycjonerów, którzy wiedzą, że dobierając słowa kluczowe dla firmy powinni dążyć do konsensusu z klientem, podpowiadając mu najlepsze rozwiązania, o których być może sam by nie pomyślał, przy jednoczesnym spełnianiu założonych przez niego celów.

OD OGÓŁU DO SZCZEGÓŁU

Frazy mogą być krótkie i długie, jedno-, dwu-, trzy-, a nawet pięciowyrazowe czy jeszcze dłuższe. Skąd wiedzieć na jakie postawić?

 – Optymalna długość tutaj nie istnieje. Dobór słów kluczowych zależy od różnych czynników, takich jak obszar, na którym działamy, klienci, do których chcemy dotrzeć, specyfika działalności, wcześniej wspomniana konkurencyjność frazy, a nawet nasze możliwości finansowe – tłumaczą eksperci.

W konstruowaniu zróżnicowanych fraz niewątpliwie przydają się synonimy. Pamiętać należy jednak też o tym, że klienci nie tylko są różni, ale także na różnych etapach poszukiwań będą wyrażali się w inny sposób – mniej lub bardziej precyzyjny. Warto więc zróżnicować frazy, także pod względem długości. Przykładowo, tak jak do biura podróży trafimy wpisując dosyć ogólnie: „wycieczki zagraniczne”, tak brodząc dalej w naszych potrzebach, stawiać będziemy już na te bardziej szczegółowe słowa kluczowe, takie jak: „wycieczki zagraniczne last minute”,”wycieczki zagraniczne all inclusive”, czy też „wycieczki zagraniczne wyjazdy rodzinne”. Wybierając frazy, zawsze najlepiej próbować podążać za prawdopodobnym tokiem myślenia odbiorcy naszych treści. Odpowiadając na jego potrzeby, oczekiwania, jak i wątpliwości.

Comments

comments