Lis
2018
Nie ma darmowych działań SEO

O pozycjonowaniu mówi się dużo i często, ponieważ jest to bardzo efektywna forma promocji i pozwala na najtańsze dotarcie do klienta. Jednak pomimo tego, że pozycjonowanie jest popularne wciąż wielu przedsiębiorców ma o nim dość mgliste pojęcie.

Niejasności

Najwięcej wątpliwości rodzi się w kwestii budżetu potrzebnego na pozycjonowanie strony. O ile inne działania w sieci można łatwo wycenić i oszacować niezbędny budżet (CPC, CPA, CPM, CPL i inne modele rozliczeniowe), o tyle z pozycjonowaniem nie jest tak prosto. Wszystko dlatego, że liczy się wiele czynników – wybrane słowa kluczowe i ich konkurencyjność, wielkość strony, wybrana strategia działania.

seo

Dlaczego pozycjonowanie nie jest tanie?

Osobom, które mają o pozycjonowaniu dość powierzchowną wiedzę wydaje się, że specjalista SEO zrobi swoje „czary-mary” i już strona pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj trudności sprawia zrozumienie, że jest to proces długofalowy, a efekty nie pojawią się od razu. Nie ma więc pozycjonowania „na próbę”, nie ma sensu inwestowanie jednorazowej kwoty kilkuset złotych, a rozliczanie za efekt raczej się nie sprawdza.

Solidne wykonanie usług wiąże się z wielogodzinną i systematyczną pracą specjalistów. I tak pierwsze kroki to praca programisty w zakresie audytu strony i jej optymalizacja pod kątem SEO. Dostosowanie kodu strony, wyeliminowanie wielu błędów, weryfikacja unikalności treści i wiele innych czynności, które musi wykonać specjalista i nie zrobi tego za darmo. Do tego dochodzi optymalizacja treści na stronie, trzeba więc zapłacić za pracę copywriterowi. A to dopiero początek.

Pozyskiwanie wartościowych linków, publikacja artykułów sponsorowanych w zewnętrznych serwisach (i ich napisanie), stworzenie i utrzymywanie zaplecza SEO, analiza działań konkurencji, rozbudowa treści na stronie, linkowanie wewnętrzne, raportowanie, praca specjalistów z różnych branż do zweryfikowania merytorycznej wartości contentu, monitoring pozycji to cała masa pracy, której nikt nie wykona za darmo.

Ale czas pracy to nie wszystko, bo płacimy również za doświadczenie, „know how”, znajomość branży, a także fachowe doradztwo.

Pułapki

Świadomość tego, czym jest pozycjonowanie, jaką pracę trzeba wykonać i jakich efektów można się spodziewać pomoże nam uniknąć wielu pułapek. Agencja lub freelancer zapewniający spektakularny efekt już po miesiącu pracy obiecują przysłowiowe gruszki na wierzbie. Jeśli się damy na to złapać, możemy być pewni, że albo w najlepszym wypadku będziemy pozycjonowani na nazwę firmy lub mało konkurencyjne frazy, albo w najgorszym – zaistniejemy w sieci dzięki użyciu metod niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek, co grozi poważnymi konsekwencjami.

Wybierając solidną agencję SEO lub usługi sprawdzonego freelancera nie otrzymamy efektów od razu, nie dostaniemy nawet gwarancji osiągnięcia pozycji czy wzrostu sprzedaży, za to po dłuższej współpracy przekonamy się, że pozycjonowanie jednak działa, a wielomiesięczna praca i wniesione nakłady finansowe opłaciły się.

Comments

comments