Sie
2017
Optymalizacja WordPressa – SEO sztuczki

Ciągłe zmiany zachodzące w branży SEO sprawiły, że pozycjonowanie stron internetowych od jakiegoś czasu przestało sprowadzać się jedynie do linkowania witryn. W przypadku stron budowanych w oparciu o jeden z najpopularniejszych CMS-ów jakim jest WordPress, niezwykle istotna jest bezproblemowa optymalizacja zawartej treści oraz meta tagów. O tym w jaki sposób wykonać to poprawnie, aby osiągnąć spodziewane wyniki, na czym się skupić i jakich narzędzi pomocniczych używać potraktuje niniejszy poradnik.

Optymalizacja treści pod kątem SEO

seoKażdy właściciel strony internetowej korzystający z usług zewnętrznych firm pozycjonerskich z pewnością spotkał się z usługą przeprowadzania audytu SEO oraz optymalizacji treści. Obydwa te rozwiązania służą dostosowaniu zawartości strony do wymogów wyszukiwarki internetowej, w której witryna docelowo ma zająć najwyższą pozycję. Aby treść była przyjazna robotom konieczne jest:

  • prawidłowe dobranie fraz kluczowych;
  • stworzenie treści, które będą obszerne, oryginalne, urozmaicone i odpowiednio podzielone z użyciem znaczników HTML (akapity i nagłówki H1 do H6);
  • uwzględnienie parametrów alt, tittle oraz meta;
  • zoptymalizowanie pod kątem SEO obrazów zamieszczanych w treściach, co również wykonuje się z użyciem stosownych parametrów.

Z jakich narzędzi warto korzystać optymalizując zawartość strony internetowej?

W sieci dostępnych jest mnóstwo wtyczek, które pomagają użytkownikom WordPress’a prawidłowo zarządzać treścią strony. Większość użytkowników jednoznacznie wskazuje jednak na wtyczkę Yoast, która ich zdaniem jest jedynym słusznym wyborem. Poniżej można znaleźć kilka przydatnych wskazówek dotyczących optymalizacji treści z użyciem wtyczki Yoast oraz krótki opis działania tego dodatku.

WordPress SEO by Yoast w pigułce

Pierwszym krokiem umożliwiającym korzystanie ze wszystkich zasobów wtyczki Yoast jest jej aktywacja. Cały proces odbywa się w sposób niezwykle intuicyjny. Po aktywacji w panelu zarządzania WordPressa pojawi się nowa zakładka SEO podzielona na poszczególne sekcje.

Sekcja pierwsza – kokpit

W tym miejscu można dokładnie poznać działanie wtyczki Yoast. Kokpit daje możliwość śledzenia strony w poszczególnych narzędziach webmasterskich, ograniczania dostępu do poszczególnych funkcji autorom czy śledzenia danych swojej strony.

Sekcja druga – tytuły i meta tagi

Intuicyjne i zaawansowane działanie wtyczki SEO pozwala nam na prawidłowe zarządzanie atrybutami tittle strony internetowej. Konfiguracja sekcji drugiej daje możliwość „przepisywania” tytułów naszych wpisów i stron wg określonego wzoru.

W tym miejscu ustawiane są:

  • tytuł strony;
  • krótki opis strony widoczny w wyszukiwarce internetowej, którego objętość oscyluje zwykle w granicach od 120 do 160 znaków;
  • typy wpisów – tu wprowadza się ustawienia związane z szablonami meta tagów oraz indeksowaniem.

Sekcja trzecia – społeczności

Obecnie niemalże wszystkie strony internetowe są połączone z mediami społecznościowymi, dlatego wtyczka Yoast również to umożliwia. Wprawdzie nie ma to większego wpływu na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, ale może zwiększyć popularność strony i ilość odwiedzin.

Sekcja czwarta – mapa strony XML

Dzięki prawidłowej konfiguracji tej sekcji (do czego potrzebne jest dodatkowe narzędzie webmasterskie o nazwie Search Console) roboty Google otrzymują ważne informacje dotyczące witryny, co ułatwia im poruszanie się po niej w „inteligentny sposób” . Odpowiednie ustawienia wskażą, która podstrona ma najwyższy priorytet, kiedy została zmodyfikowana oraz jak często jest aktualizowana.

Sekcja piąta – okruszki

Konfiguracja tej sekcji jest niezwykle zaawansowana, ale warto zwrócić na nią uwagę. Dzięki okruszkom użytkownicy w bardziej intuicyjny sposób mogą poruszać się po witrynie, a dodatkowo robotom ułatwiają indeksacje strony.

Obsługa wtyczki Yoast nie jest skomplikowana. Narzędzie zostało opracowane w sposób przystępny dla każdego użytkownika. Jeśli jednak w procesie konfiguracji pojawią się jakiekolwiek problemy zawsze warto poprosić o pomoc specjalistę. Optymalizacja strony to podstawa, Yoast zadba o to, aby roboty wyszukiwarek dobrze odbierały zaindeksowaną witrynę, a internauci chętnie ją odwiedzali.

Comments

comments