Kampanie Google Ads, a ograniczony budżet…

Niewielki budżet to wyzwanie dla reklamodawców, jednak nie oznacza to, że nie dysponując dużymi środkami finansowymi nie warto rozpoczynać przygody z Google Ads. Podpowiadamy co zrobić, aby osiągnąć maksymalny efekt minimalnym kosztem.

adwords

Priorytety

Z pomocą kampanii Google Ads można osiągnąć bardzo wiele celów. Jednak przy niewielkim budżecie nie możemy łapać kilka srok za ogon. Jeśli dokładnie sprecyzujemy nasze cele będziemy wiedzieć jak skutecznie skonfigurować kampanię. Należy dobrze określić do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć typu: płeć, wiek oraz na jakim rynku chcemy się promować, bardziej lokalnie czy ogólnopolsko.

Lokalizacja

W wielu przypadkach warto ograniczyć obszar geograficzny. Koniecznie należy wykluczyć te lokalizacje, gdzie nie prowadzimy działalności. Możemy ograniczyć się do regionu, miasta, a nawet konkretnej dzielnicy. Wtedy będziemy mogli lepiej wykorzystać budżet reklamowy.

Słowa kluczowe

Mając mały budżet nie warto porywać się na bardzo ogólne słowa kluczowe. Dobrze sprecyzowane słowa kluczowe wygenerują wartościowy ruch na stronie. Warto też umieścić limit kwoty, którą jesteśmy zapłacić za kliknięcie. Dzięki temu konkurencyjne słowa kluczowe nie wpłyną negatywnie na budżet. Należy także dodać słowa wykluczające, które nie przyniosą nam efektu, a tylko mogłyby wyklinać budżet.

Remarketing

Nie należy zapominać o zaletach remarketingu. Bardzo rzadko jest tak, że klient zdecyduje się na zakupy po pierwszym wyświetleniu reklamy. Dlatego warto do tych użytkowników wracać i stworzyć wrażenie rozpoznawalności marki. Oczywiście nie należy przesadzać, aby reklamami nie nękać odbiorców. W tym celu trzeba ograniczyć liczbę wyświetleń dla jednego użytkownika.

Wybór urządzeń

Jeśli nie dysponujemy stroną mobilną lub responsywną nie uruchamiajmy kampanii na wszystkie urządzenia. Aby jednak całkowicie nie rezygnować z reklamy na urządzeniach mobilnych możemy skorzystać z reklamy „call-only”.

Śledzenie konwersji

Bardzo istotne jest ustawienie śledzenia konwersji. Dzięki zbieranym danym będziemy mogli dowiedzieć się, co najlepiej działa, która grupa najlepiej konwertuje i pozyskamy wiele innych informacji. To pozwoli optymalizować działania reklamowe w przyszłości.

Kampanie brandowe

Warto rozważyć także zastosowanie kampanii brandowej. Po pierwsze ochronimy słowa przed konkurencją, poza tym zajmiemy większą powierzchnię w wynikach wyszukiwania. Dotrzemy do klientów, którzy mieli z nami styczność, ale nie pamiętają dokładnej nazwy firmy, robią w niej błędy, literówki. Jednocześnie reklama taka będzie bardzo tania.

Dodatkowo kampania brandowa jako wyjątkowo skuteczna podnosi jakość konta w Google Ads. Warto zauważyć, że nawet duże marki jak Ikea, Booking.com, Amazon i setki innych robią takie kampanie!

Przeprowadzenie kampanii reklamowej z małym budżetem wymaga więcej pracy i kreatywności, ale również może przynieść doskonałe efekty. Dlatego warto wypróbować moc Google Ads i uważnie śledzić wyniki.

 

Comments

comments