Jak reklamować markę w sieci?

Istnieje mnóstwo sposobów na promocję marki w internecie. Każdy sposób musi być dopasowany do potrzeb konkretnej firmy i odpowiedni do wybranej grupy docelowej. Jedno jest pewne – musimy działać na różnych płaszczyznach.

Pozycjonowanie

Jeśli mówimy o budowaniu i promowaniu marki to myślimy o czymś trwałym. Dlatego w tym wypadku godne polecenia jest pozycjonowanie strony. Nie osiągniemy efektów natychmiast, ponieważ usługi SEO to długotrwały proces, ale za to wykorzystamy sposób, który w przyszłości pozwoli nam pozyskiwać klientów za minimalną cenę. Oczywiście ważna jest odpowiednia strategia, tak aby pozycjonowanie było skuteczne i przynosiło oczekiwane efekty.

Firma obecna w Google

Każda firma, a szczególnie ta, która działa lokalnie powinna posiadać wizytówkę Google i być umieszczona na Mapach Google. Dzięki temu można pozyskać klientów ze swojego otoczenia.

Płatne reklamy Google

Korzystając z Google Ads możemy osiągnąć wiele różnych celów – zwiększyć sprzedaż, zwiększyć rozpoznawalność marki, docierać do określonych grup klientów itp. Jest to propozycja dla wielu e-biznesów, a szczególnie dla tych, którzy liczą na szybkie wyniki kampanii. Choć kampanie reklamowe pochłaniają zazwyczaj spory budżet to można dzięki nim wiele osiągnąć.

Media społecznościowe

Obecność w social media jest dzisiaj niemal obowiązkowa. Warto jednak dobrać odpowiednie media do konkretnego typu działalności i do grupy docelowej, do której chcemy trafiać z przekazem. Lepiej mieć jeden efektywnie prowadzony profil na przykład na Facebooku, niż kilka źle zarządzanych profili, które pojawią się w takich mediach jak Instagram, YouTube, Pinterest, Twitter, Snapchat, LinkedIn etc. Chcąc dotrzeć do młodszych użytkowników można wybrać Snapchat, Facebook będzie z kolei świetny jako miejsce dotarcia to osób w średnim wieku. Jeśli chcemy dotrzeć do osób zainteresowanych tematami biznesowymi wybierzmy LinkedIn.

Profesjonalny blog

Prowadzenie bloga to propozycja przede wszystkim dla tych, którzy chcą zbudować wizerunek firmy lub markę osobistą jako eksperta w danej branży. Tworzenie ciekawych treści przyczynia się do tworzenia wizerunku marki wiarygodnej, profesjonalnej, zaangażowanej. Im więcej wysiłku i kreatywności włożymy w blog, tym lepiej. Warto tworzyć infografiki, materiały filmowe, publikować wyniki badań i raportów. Im więcej form wypowiedzi zastosujemy tym blog będzie atrakcyjniejszy dla odbiorców.

E-mail marketing

Choć może się wydawać, że maile z reklamami nie działają, bo nikt nie lubi spamu, to analiza wyników firm korzystających z e-mail marketingu świadczy o czymś zupełnie przeciwnym. Najlepiej pracować na bazie naszych dotychczasowych klientów oraz na bazie kontaktów, które zostawiły nam swoje dane po choć jednorazowym kontakcie z naszą marką. W takim wypadku mailing będzie bardzo efektywny.

Tworzenie ciekawych treści

Niezależnie od tego na jaką metody promocji marki w sieci się zdecydujesz musisz dbać o wartościowe treści. Ciekawy i angażujący content powinien znaleźć się na stronie internetowej, na blogu, na profilach w mediach społecznościowych, w newsletterach etc. Należy tworzyć nie tylko teksty, ale korzystać również z innych form, których do wyboru jest mnóstwo. Są to między innymi zdjęcia, grafiki, infografiki, live streaming, wideo, webinary.

Wymienione możliwości to popularne, lecz nie wszystkie metody promocji w sieci. Sposobów tych jest znacznie więcej i pewnie będą się pojawiać kolejne metody. Z całką pewnością warto korzystać z wielu opcji i docierać do klientów na wiele sposobów. Z czasem na podstawie analizy zebranych danych będzie można optymalizować swoje działania i wybierać te metody, które dają najlepsze rezultaty.

 

Comments

comments