Marketing w internecie rządzi się swoimi prawami, które zarówno utrudniają, jak i ułatwiają realizacje celów sprzedażowych. W rękach e-przedsiębiorcy mogą znaleźć się narzędzia, dzięki którym administrowanie strony i wykorzystanie jej marketingowego potencjału będzie o wiele prostsze.
Wbrew pozorom, w sieci możemy znaleźć wiele ciekawych i darmowych narzędzi pomagających w optymalizacji strony i zwiększaniu konwersji sprzedaży. Oczywiście przydatność określonej aplikacji zależy od indywidualnych potrzeb, dlatego jedne będą dla nas mniej przydatne, inne natomiast otrzymają znaczek „must have”. Dla łatwiejszego odnalezienia się w świecie narzędzi e-marketingowych przygotowaliśmy listę TOP 10 narzędzi e-marketingowych, które warto znać i od których warto zacząć drogę do jeszcze lepszych wyników w eCommerce – zaczynamy!
Bardzo skuteczne narzędzie dla osób, którym zależy na monitorowaniu tego, co dzieje się w sieci w czasie rzeczywistym. Niestety Mention nie jest dostępne w polskiej wersji językowej.
Za pomocą tego narzędzia można skutecznie zarządzać treścią w ramach portali społecznościowych. Przydaje się do łatwiejszej publikacji postów – tych zaplanowanych „na już” i tych, które dopiero mamy zamiar umieścić na naszym fanpage.
Bardzo pomocne narzędzie, dzięki któremu można pozyskać dokładne statystyki konkretnego posta – wystarczy wkleić link do narzędzia, a informacje na temat jego polubień, komentarzy i udostępnień będą widoczne jak na dłoni.
Must have każdego właściciela strony. Analiza internetowa z udziałem tego narzędzia jest niezwykle przydatna i umożliwia skuteczniejsze planowanie wszelkich działań. Dzięki temu narzędziu można poznać wszelkie dane jak np.:
- liczba odwiedzin strony
- źródło z którego użytkownik dotarł na stronę
- ile czasu na niej spędził
Prowadząc działania na Twitterze warto zwrócić uwagę na to oficjalne narzędzie do zarządzania profilem, dzięki któremu można między innymi łatwiej śledzić wzmianki i hashtagi, planować tweety i archiwizować treści.
Kolejna propozycja dla osób zajmujących się działaniami na Twitterze. To platforma pozwalająca na szczegółową analizę nie tylko tweetów, retweetówm, ale też wzmianek, hashtagów a nawet obserwatorów. Co więcej, z pomocą tego narzędzia możliwe jest określenie najlepszego czasu do tweetowania.
Dzięki założeniu konta w Brand24 można uzyskać błyskawiczny dostęp do opinii klientów na wybrany temat – można monitorować nie tylko swój brand, ale też i konkurencję poprzez wpisanie odpowiednich fraz kluczowych. Wzmianki wyłapywane przez to narzędzie mogą pochodzić z naprawdę wielu źródeł w sieci.
To sposób na skuteczne zarządzanie kilkoma profilami społecznościowymi z jednego miejsca. Hootsuite pozwala nie tylko zarządzać wieloma profilami, ale także monitorować aktywność użytkowników czy trendy w social media.
Działa podobnie jak Share Tally, ale do tego oferuje np. testowanie strony pod kątem mobile czy też analizuje podjęte działania SEO oraz zabezpieczenia dokonując analizy strony.
Niezbędnik w zarządzaniu Twitterem i Facebookiem. Pozwala na badanie interakcji społecznych, pomaga w zarządzaniu i planowaniu.
Istnieje wiele różnych płatnych i bezpłatnych narzędzi, które ułatwiają pracę w e-marketingu i pozwalają na jeszcze lepszą optymalizację kampanii e-marketingowej. Warto zacząć od tych sprawdzonych i najczęściej używanych (na przykład tych, które przytoczyliśmy powyżej), ale nie są to oczywiście jedyne ciekawe narzędzia – dobrze jest testować kolejne, by pośród nich odnaleźć te najlepsze dla siebie i swoich potrzeb marketingowych. Przykładem takiego narzędzia, które na pewno sprawdzi się w e-marketingu jest Google Search Console. Nawet najlepsi specjaliści od e-marketingu, którzy zlecają SEO zewnętrznym firmom, powinni zrozumieć różne rodzaje zachowań klientów podczas wyszukiwania, aby pomóc sobie w opracowaniu strategii na rzecz uzyskania większej widoczności strony oraz stworzenia treści i wiadomości, które będą w stanie w pełniejszy sposób zaspokajać potrzeby konsumentów.