10 narzędzi e-marketingowych, które musisz znać!

Marketing w internecie rządzi się swoimi prawami, które zarówno utrudniają, jak i ułatwiają realizacje celów sprzedażowych. W rękach e-przedsiębiorcy mogą znaleźć się narzędzia, dzięki którym administrowanie strony i wykorzystanie jej marketingowego potencjału będzie o wiele prostsze.

narzędzia e-marketingoweWbrew pozorom, w sieci możemy znaleźć wiele ciekawych i darmowych narzędzi pomagających w optymalizacji strony i zwiększaniu konwersji sprzedaży. Oczywiście przydatność określonej aplikacji zależy od indywidualnych potrzeb, dlatego jedne będą dla nas mniej przydatne, inne natomiast otrzymają znaczek „must have”. Dla łatwiejszego odnalezienia się w świecie narzędzi e-marketingowych przygotowaliśmy listę TOP 10 narzędzi e-marketingowych, które warto znać i od których warto zacząć drogę do jeszcze lepszych wyników w eCommerce – zaczynamy!

  1. Mention

Bardzo skuteczne narzędzie dla osób, którym zależy na monitorowaniu tego, co dzieje się w sieci w czasie rzeczywistym. Niestety Mention nie jest dostępne w polskiej wersji językowej.

  1. Buffer

Za pomocą tego narzędzia można skutecznie zarządzać treścią w ramach portali społecznościowych. Przydaje się do łatwiejszej publikacji postów – tych zaplanowanych „na już” i tych, które dopiero mamy zamiar umieścić na naszym fanpage.

  1. Share Tally

Bardzo pomocne narzędzie, dzięki któremu można pozyskać dokładne statystyki konkretnego posta – wystarczy wkleić link do narzędzia, a informacje na temat jego polubień, komentarzy i udostępnień będą widoczne jak na dłoni.

  1. Google Analytics

Must have każdego właściciela strony. Analiza internetowa z udziałem tego narzędzia jest niezwykle przydatna i umożliwia skuteczniejsze planowanie wszelkich działań. Dzięki temu narzędziu można poznać wszelkie dane jak np.:

  • liczba odwiedzin strony
  • źródło z którego użytkownik dotarł na stronę
  • ile czasu na niej spędził
  1. TweetDeck

Prowadząc działania na Twitterze warto zwrócić uwagę na to oficjalne narzędzie do zarządzania profilem, dzięki któremu można między innymi łatwiej śledzić wzmianki i hashtagi, planować tweety i archiwizować treści.

  1. Twitonomy

Kolejna propozycja dla osób zajmujących się działaniami na Twitterze. To platforma pozwalająca na szczegółową analizę nie tylko tweetów, retweetówm, ale też wzmianek, hashtagów a nawet obserwatorów. Co więcej, z pomocą tego narzędzia możliwe jest określenie najlepszego czasu do tweetowania.

  1. Brand24

Dzięki założeniu konta w Brand24 można uzyskać błyskawiczny dostęp do opinii klientów na wybrany temat – można monitorować nie tylko swój brand, ale też i konkurencję poprzez wpisanie odpowiednich fraz kluczowych. Wzmianki wyłapywane przez to narzędzie mogą pochodzić z naprawdę wielu źródeł w sieci.

  1. Hootsuite

To sposób na skuteczne zarządzanie kilkoma profilami społecznościowymi z jednego miejsca. Hootsuite pozwala nie tylko zarządzać wieloma profilami, ale także monitorować aktywność użytkowników czy trendy w social media.

  1. Website Grader

Działa podobnie jak Share Tally, ale do tego oferuje np. testowanie strony pod kątem mobile czy też analizuje podjęte działania SEO oraz zabezpieczenia dokonując analizy strony.

  1. Commun.it

Niezbędnik w zarządzaniu Twitterem i Facebookiem. Pozwala na badanie interakcji społecznych, pomaga w zarządzaniu i planowaniu.

Istnieje wiele różnych płatnych i bezpłatnych narzędzi, które ułatwiają pracę w e-marketingu i pozwalają na jeszcze lepszą optymalizację kampanii e-marketingowej. Warto zacząć od tych sprawdzonych i najczęściej używanych (na przykład tych, które przytoczyliśmy powyżej), ale nie są to oczywiście jedyne ciekawe narzędzia – dobrze jest testować kolejne, by pośród nich odnaleźć te najlepsze dla siebie i swoich potrzeb marketingowych. Przykładem takiego narzędzia, które na pewno sprawdzi się w e-marketingu jest Google Search Console. Nawet najlepsi specjaliści od e-marketingu, którzy zlecają SEO zewnętrznym firmom, powinni zrozumieć różne rodzaje zachowań klientów podczas wyszukiwania, aby pomóc sobie w opracowaniu strategii na rzecz uzyskania większej widoczności strony oraz stworzenia treści i wiadomości, które będą w stanie w pełniejszy sposób zaspokajać potrzeby konsumentów.

Comments

comments