Dlaczego warto przenieść biznes w świat online?

Rozważasz prowadzenie biznesu internetowo? Sprawdź dlaczego warto przenieść swoją firmę do strefy online!

Rosnący potencjał świata online

Nie jest tajemnicą, że wartość rynku e-commerce stale rośnie, a w ostatnich miesiącach internet jeszcze bardziej zyskał na znaczeniu. Przekonaliśmy się, że z pomocą sieci możemy pracować, uczyć się, korzystać z rozrywki, komunikować i wiele więcej. Internet w jeszcze większym stopniu niż dotychczas, stał się narzędziem, które pozwala realizować większość potrzeb. Obecne realia sprawiły, że nawet niezdecydowani zaczęli wykorzystywać potencjał internetu. Co więcej, wielu konsumentów zmieniło swoje nawyki zakupowe. To jeden z argumentów za tym, aby nie tkwić uparcie w świecie offline, tylko podążyć za potrzebami klientów i dostarczyć im swoje produkty lub usługi za pośrednictwem sieci.

Co ciekawe, dane z badań Gemius/PBI nie pozostawiają wątpliwości, że z internetu każdego miesiąca korzysta około 28 milionów Polaków. W dodatku 9 na 10 polskich gospodarstw domowych ma dostęp do internetu. W praktyce oznacza to, że niemal każda osoba w wieku produkcyjnym jest użytkownikiem internetu. Warto też zauważyć, że aktywnymi użytkownikami stają się też coraz młodsze i coraz starsze osoby. Dzieje się tak, ponieważ ludzie odważniej sięgają po nowoczesne technologie, a jednocześnie spada współczynnik wykluczenia cyfrowego. Tym samym potencjał biznesu internetowego jest ogromny.
Minimalizacja kosztów prowadzenia działalności

Raczej nie ma biznesu, który można założyć, prowadzić i rozwijać bez ponoszenia kosztów. Dlatego też nie możemy liczyć, że przeniesienie działalności do sieci z dnia na dzień zredukuje wydatki do zera. Niemniej jednak taka forma prowadzenia działalności pozwala znacznie zredukować wiele kosztów. Można uniknąć chociażby kosztów ponoszonych na wynajem lokalu lub zredukować wydatki ponoszone na wynagrodzenia. Liczne rozwiązania, jak choćby wirtualni asystenci na stronach, pozwalają ograniczyć liczbę pracowników działu obsługi klienta do minimum. W dodatku strona internetowa lub e-sklep pracują na siebie całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Nie można zapomnieć, że w sieci można znaleźć rozwiązania na miarę potrzeb. Oznacza to, że wejść na rynek może zarówno duża firma, która zdecyduje się na postawienie rozbudowanej strony, jak i osoby początkujące, które chcą spróbować swoich sił w e-biznesie. Przykładowo stworzenie sklepu internetowego może kosztować dziesiątki tysięcy złotych, jak i kilkadziesiąt złotych miesięcznie. E-sklep mając niezbędną wiedzę można nawet założyć za darmo! Dlatego wejść do sieci ze swoim biznesem może dosłownie każdy.

Nieograniczone możliwości

Prowadząc stacjonarnie sklepik osiedlowy, aptekę, księgarnię, biuro podróży czy też każdą inną działalność działamy wyłącznie w obrębie własnej lokalizacji, docierając do kilku czy też kilkunastu tysięcy potencjalnych klientów. Przeniesienie biznesu do sieci pozwala nam pozyskiwać klientów z całej Polski, a nawet z całego świata, jeśli tylko będziemy mieli takie ambicje. Prowadząc e-biznes mamy o wiele większe możliwości rozwoju i większą swobodę w podejmowaniu decyzji. Rozmaite narzędzia marketingowe pozwalają też docierać do nowych grup docelowych, a tym samym ułatwiają pozyskiwanie nowych klientów, a także kontrahentów i partnerów biznesowych.

Większa konkurencyjność

Popularne powiedzenie głosi, że w biznesie kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Nie ma znaczenia, że przez ostatnie dziesięć, dwadzieścia czy też trzydzieści lat biznes się kręcił. Nie oznacza to, że nadal tak będzie. Współcześni konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia i nawyki, mają inne potrzeby i inne oczekiwania. To co do niedawna było luksusem, dziś jest czymś zwyczajnym. Mało kto pamięta już życie bez smartfonów, laptopów, inteligentnych urządzeń i wszelkiego typu gadżetów elektronicznych, a przecież było to tak niedawno. Przedsiębiorcy, którzy nie podążają za postępem zostają w tyle. Dlatego, by być konkurencyjnym na rynku trzeba korzystać z nowoczesnych technologii.

Jest też inne popularne powiedzenie, które brzmi jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz. Jest w tym dużo prawdy. Dowód? Wystarczy pomyśleć, co robiliśmy, gdy chcieliśmy zamówić jedzenie na wynos, zarejestrować się do lekarza albo wybrać najlepszy model pralki? Większość bez wahania odpowie, że niezbędnych informacji w takich sytuacjach poszukiwaliśmy w internecie. I słusznie, bo kto z nas sięgnąłby po książkę telefoniczną? Notabene te ostatnie nie są już drukowane od dziesięciu lat! Zatem nie ma innej opcji jak pójście z duchem czasu.

Comments

comments