Widoczność kart produktów w wyszukiwarce internetowej to istotna kwestia dla większości e-przedsiębiorców. Na ten temat pojawia się cała masa informacji, zarówno prawdziwych, jaki i zupełnie błędnych. Co więc robić z opisami produktów? Podpowiadamy!
Opisy do sklepu internetowego
Powielanie treści z innych stron to najgorsza strategia jaką można przyjąć. Choć stworzenie unikalnych opisów dla setek, a nawet tysięcy produktów to spory wydatek, nie ulega wątpliwości, że jest to dobra inwestycja. Nie tylko ma to korzystny wpływ na pozycjonowanie, ale też na prezentację oferty klientom.
Opisy do porównywarki i na serwisy aukcyjne
O ile stworzenie unikalnych opisów dla własnego sklepu internetowego jest najlepszą z możliwych inwestycji, o tyle wykorzystywanie tych samych treści w innych miejscach jest fatalnym wyjściem. Trzeba pamiętać, że unikalnych treści ze swojej strony nie można nikomu udostępniać, tym bardziej za darmo! Choć algorytmy Google powinny bez trudu zweryfikować, która strona jest autorem treści, to w tym momencie przegrywamy, bo Ceneo, Allegro i inne tego typu platformy są stronami z większym autorytetem. Identyczne opisy będą sprawiały, że w wyszukiwarce będzie rankować jeden adres url – witryny o większym autorytecie, czyli bez wątpienia porównywarki i serwisy aukcyjne. Innymi słowy dostarczając unikalne opisy ze swojego e-sklepu do mocniejszej domeny działasz na swoją niekorzyść.
Unikalne opisy na Ceneo i Allegro to mit?
Zdaniem niektórych specjalistów opisy produktów na porównywarkach cenowych oraz w serwisach aukcyjnych nie mają bezpośredniego negatywnego ani pozytywnego wpływu na SEO. Warto jednak stworzyć takie opisy ze względu na swoich klientów. Dobre opisy produktów mogą przełożyć się na większą sprzedaż i pozyskanie nowych klientów, a także na pozytywny wizerunek firmy.
Oczywiście jest to rozwiązanie drogie, czasochłonne i niewiele sklepów się na nie zdecyduje.
Skąd wziąć opisy do porównywarek i serwisów aukcyjnych?
Skoro nie z własnego sklepu, to skąd wziąć opisy produktów? Szczególnie jeśli nie chcemy tworzyć alternatywnych opisów do tych, które już posiadamy? Często możliwe jest pozyskanie opisów od hurtownika, oficjalnego dystrybutora lub producenta. Wszystkim tym podmiotom zależy na jak największej sprzedaży, dlatego zazwyczaj chętnie dzielą się własnymi materiałami.
Bez względu na to jaką strategię wybierzemy musimy pamiętać, że w opisach produktów nie chodzi tylko o unikalność czy o spełnienie wymogów wyszukiwarek. Priorytetem zawsze jest sprzedaż, dlatego przygotowywać opisy należy przede wszystkim z myślą o kliencie.