Tworząc stronę internetową, a już z pewnością sklep e-commerce trzeba wziąć pod uwagę jego promocję. Kanałów komunikacji pozwalających na to jest bardzo wiele. Najskuteczniejszą są tutaj reklamy displayowe. Wykorzystują one banery lub billboardy, które poprzez swoją spersonalizowaną charakterystykę mają dotrzeć do danego użytkownika. Jest to jedna z najstarszych i tym samym najpopularniejszych form pozyskiwania klientów.
Reklamy tego typu pojawiają się na tysiącach stron, przez co informacje o wybranych usługach i produktach mogą trafić do potencjalnie zainteresowanego odbiorcy. Widnieją one zarówno w wersjach na desktopy jak i smartfony.
Sposobów targetowania takich reklam jest mnóstwo, co niewątpliwie przemawia na ich korzyść. Dokładniejsze dostosowanie charakteru oraz treści banera graficznego pod przyszłego klienta, znacząco zwiększa szansę na sprzedaż. Mogą one mieć różne rozmiary oraz formy, być widoczne na górze strony lub jej bocznej części, występować jako boxy lub buttony. Mogą być przy tym statyczne lub animowane. Inną formą są tutaj też wyskakujące okienka typu pop-up oraz pop-under, czyli reklamy w tle witryny.
Reklamy displayowe dają zatem bardzo wiele możliwości w kwestii ich kreowania. Wszystko zależy od umiejętności i chęci.
Bez wątpienia największa część reklam typu display działa w sieci reklamowej Google. Tworzą ją setki tysięcy stron internetowych z każdego zakątka ziemi, bez względu na ich wielkość, zasięg, czy popularność. Wystarczy, że są w stanie udostępnić jakieś miejsce na stronie pod reklamę. W skład sieci Google Display Network bo o niej mowa, włącza się także pocztę Gmail oraz serwis wideo YouTube.
Forma reklamy zależy już tylko od wyobraźni i potrzeb osoby ją projektującej. Miejsce jej ulokowania determinuje wybrany format. Dostępne są również reklamy elastyczne, które same dostosują się do wybranej przestrzeni na stronie. Całość odbywa się automatycznie, a nasza ingerencja ogranicza się do tekstu, logo oraz obrazu. Sieć reklamowa już sama dokona optymalizacji przekazu, po czym stworzy i wyświetli reklamę w konkretnym miejscu.
Niewątpliwie najważniejszą cechą i zaletą reklam displayowych jest możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Przypadkowość nie sprzyja rozwojowi, więc lepiej dokładniej zawczasu określić oczekiwania i cele. Postawić na kogoś stricte zainteresowanego daną usługą, czy produktem niż marnować czas i środki na losowe osoby. Można wyróżnić kilka parametrów pozwalających na sprecyzowanie i zawężenie danej grupy. Reklamy mogą się wyświetlać odbiorcom w stricte określonej lokalizacji, jako reakcja na wyszukiwane przez nich słowa kluczowe i treści; można je również ograniczyć do stron o istotnej dla nas tematyce, czy ogólnie konkretnych witryn.
Reklamy displayowe pojawiają się na wszelkich możliwych witrynach, bez względu, czy to duże serwisy informacyjne, czy mniejsze strony oraz blogi. Zasięg jest bardzo duży. Możliwość dotarcia do konkretnych odbiorców wydaje się być nieograniczona. Reklamy te są widoczne wszędzie bez względu, czy użytkownik korzysta z laptopa, tabletu, czy smartfona. Jeżeli znajduje się w danej i wcześniej określonej grupie odbiorców, to nasz przekaz z pewnością do niego dotrze.
Co istotne i o czym warto pamiętać, to fakt iż sama reklama to tylko wizualna zachęta do wykonania pewnej czynności, czyli w tym wypadku kliknięcia w baner celem zakupu. Nie zawsze jednak symboliczne wyświetlanie potrafi spełnić swoje zadanie. Można ją zignorować. Dobrze jest zatem w tym wypadku wspomóc nasze działania poprzez remarketing. Polega on na wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedziły daną witrynę, ale nie zdecydowały się na żaden zakup, czy usługę. Dodatkowo pomaga on na jeszcze dokładniej spersonalizowany przekaz.
Działania w ramach remarketingu pozwalają na dostosowanie reklamy na podstawie poczynań użytkownika na stronie internetowej. W praktyce oznacza to, że mogą one pokazywać konkretnej osobie produkty, które przeglądała, ale jednak z jakiegoś powodu nie była do końca przekonana co do ich zakupu. Taka reklama może zachęcić ją nie tyle do powrotu, ale i zakupu wybranego artykułu lub usługi.
Dużą zaletą reklam displayowych jest dostęp do wszelkiego rodzaju statystyk, które mogą wspomóc nasze przyszłe działania. Ich bieżąca analiza może nie tylko znacznie uskutecznić efektowność marketingu, ale i pomóc zrozumieć rynek, klienta oraz ulepszyć finalny produkt.