Wartościowy kontent, a pozycjonowanie strony www.

Skuteczne działania SEO wymagają sporej ilości złożonych zabiegów oraz wszechstronnego działania na wielu polach. Optymalizacja samej strony oraz zdobywanie kolejnych linków są niezwykle istotne, ale w dzisiejszych czasach to za mało. Obecnie bardzo istotny jest także content marketing, który niejednokrotnie odgrywa kluczową rolę.

Content marketing w wolnym tłumaczeniu oznacza marketing treści i odnosi się on do kreowania konkretnej strategii marketingowej w celu zdobycia stałego grona odbiorców. Na jej potrzeby tworzy, publikuje i promuje się stosowne treści celem dotarcia do określonego segmentu klientów. Nie jest to jednostronny i suchy przekaz reklamowy, ale długotrwałe przedsięwzięcie, które ma za zadanie stworzyć solidne relacje między nami, a wybraną grubą odbiorców.

Uogólniając całość działań marketingu sprowadza się do kilku kroków tj. tworzenia i publikowania konkretnych treści, przyciągania uwagi stosownej grupy użytkowników oraz budowania ich zaangażowania.

Czym jest grupa docelowa? Jest to grupa osób charakteryzująca się pewnymi cechami, do której chcemy dotrzeć w oparciu o spersonalizowany przekaz contentu. Określa się ją na podstawie, wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań, dochodu, stylu życia, sposobu spędzania wolnego czasu itd.

Wszystko tutaj zależy od tematu naszej witryny. Po co określać grupę? Aby dostosować ofertę pod oczekiwania danego klienta, dobrać właściwe słowa kluczowe, opracować stosowne treści oferty, przygotować solidne artykuły na bloga, stworzyć strony landing page, uskutecznić działania obsługi klienta, czy też podkreślić cechy i wartości naszej firmy w oczach odbiorców.

Co ważne, znając już mniej więcej modelowy przykład klienta, można wczuć się w jego wymagania, co pozwoli przeorganizować witrynę pod dany komunikat, produkt i usługę.

Content marketing to nic innego jak tworzenie różnych treści pod daną grupę odbiorców oraz ich publikowanie w internecie. Mogą one przybierać najróżniejszą formę, od artykułów, nagrań video, przez prezentacje, po wykresy i wymyślne grafiki.

Sama forma udostępnianych treści jest istotna, ale jeszcze ważniejsza jest ich merytoryczna zawartość.

Systematyczna publikacja profesjonalnych, interesujących oraz związanych z daną tematyką treści z pewnością wpłynie pozytywnie na nasz wizerunek w oczach danego odbiorcy. Osoby będące zaintrygowane poruszanymi zagadnieniami bez wątpienia będą chętniej odwiedzały konkretną witrynę.

Stałe utrzymywanie pewnego poziomu contentu przełoży się z kolei na zwiększoną liczby odwiedzin, a co za tym idzie zaangażowanie i zainteresowanie samym produktem, czy usługą.

Będąc postrzeganymi jako eksperci bez wątpienia poszerzymy grono odbiorców.

Ciekawa i merytoryczna treść, jest tożsama z odpowiedziami na zadawane przez ludzi pytania. Im więcej interesujących odpowiedzi i informacji, tym więcej osób je znajdujących. To z pewnością przełoży się na udostępnianie przez odbiorców linków do naszej strony, a tym samym budowanie solidnego profilu linkowego, poza naszym wpływem.

Pozyskane w ten sposób linki pomogą poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google, a to z kolei naprowadzi na nas kolejne osoby szukające odpowiedzi.

Rzecz jasna ważne jest tutaj dobranie właściwych kanałów dystrybucji dla naszego contentu. Ma on w końcu dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Obecnie sposobów na dotarcie do nich jest bardzo wiele, od postów w mediach socjalnych, poprzez mailing i newslettery, na e-bookach w co bardziej kreatywnych przypadkach kończąc.

Czynnikiem, który ma niezwykle duży wpływ na widoczność danej strony w wyszukiwarce Google jest wysoka jakość treści. Ma ona duży wpływ na SEO oraz wszelkie działania z nim związane. Umiejętne kreowanie contentu pod daną grupę odbiorców może przynieść tutaj długotrwałe efekty.

Jakie treści bierze się pod uwagę w kwestii działań SEO?

  • Wszelkie materiały pisane jak treści dotyczące produktów i usług, wpisy na blogach, artykuły sponsorowane, webinary, kursy, tutoriale, raporty branżowe, czy ogólnie teksty o charakterze stricte informacyjnym danej firmy i jej poczynań.
  • Content graficzny, a dokładniej wszelkiego typu infografiki, wykresy i nagrania wideo.
  • Content interaktywny, na który składają się quizy, sondy, rankingi produktów, wywiady, podcasty, czy różne czaty.

Warto zaznaczyć, że content marketing ma charakter zbliżony do marketingu wirusowego. Celem tego drugiego jest kreowanie świadomości danego produktu, usługi lub firmy poprzez stosowne działania zachęcające odbiorców do samodzielnego rozprzestrzeniania informacji o konkretnej marce.

Skuteczność tego typu działań reklamowych jest bardzo wysoka. Całość bazuje na rekomendacjach oraz poleceniach z pierwszej ręki. Odbiorca sam w sobie jest tu przekaźnikiem reklamy i w zależności od poziomu jego zadowolenia moduluje on samodzielnie jakość pozytywnego przekazu. Choć dla nas w tym wypadku już jest tylko istotny sam fakt, że pozytywne słowo niesie się dalej.

Także poprzez właściwie wykreowany content marketing, możemy nakłonić klientów nie tylko do nabycia danej usługi, czy produktu, ale i rozpowszechnianie przez nich informacji wśród znajomych, a tym samym potencjalnych nabywców.

Content marketing jest odpowiedzią na potrzeby świadomego konsumenta, odpowiedzią na pytania z danej tematyki i dziedziny. Poprzez systematyczność oraz jakość publikacji, przyciąga konkretne grono odbiorców, zachęca do interakcji oraz zaangażowania. Przekłada się to na ruch, popularność witryny, a tym samym zwiększa szanse na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Comments

comments