Stworzenie doskonałej strony internetowej wymaga połączenia wielu aspektów. Strona musi być jednocześnie funkcjonalna, estetyczna, ale też doskonale przygotowana pod kątem SEO. Przy budowie strony najczęściej zapomina się o kwestiach związanych z pozycjonowaniem. Podpowiadamy, jakich błędów unikać.
Duplikacja strony pod różnymi adresami
Brak ustawionych przekierowań 301 lub błędnie zaimplementowany certyfikat SSL to najczęściej spotykana przyczyna powstawiania kopii serwisu pod różnymi adresami. Aby tego uniknąć należy prawidłowo ustawić przekierowania 301, aby każda kopia była przekierowywana bezpośrednio na podstawową wersję strony (adres kanoniczny), a także sprawdzić prawidłowość wdrożenia certyfikatu SSL.
Nie stosowanie adresów kanonicznych
Jeśli na stronie występuje możliwość sortowania produktów, filtrowania wyników wyszukiwania lub ustawiania parametrów, co najczęściej spotyka się w sklepach internetowych, to konieczne jest zastosowanie adresu kanonicznego. Pomocne w tym wypadku będzie między innymi narzędzie Screaming Frog.
Brak linkowania wewnętrznego
Linkowanie wewnętrzne jest jednym z najważniejszych aspektów w zakresie pozycjonowania strony internetowej. Dobrze wykonane wewnętrzne linkowanie pomaga robotom wyszukiwarek w indeksowaniu podstron. Mimo to, wielu twórców stron www nie wykorzystuje tego sposoby. Wspomniane już narzędzie Screaming Frog pozwoli sprawdzić strukturę linkowania wewnętrznego na stronie. Tworząc linki wewnętrzne należy też stosować moduł related posts i related products.
Brak warstwy tekstowej w serwisie
Podczas tworzenia strony internetowej należy pamiętać o wyznaczaniu wolnego miejsca na warstwę tekstową. Brak miejsca na bloki tekstowe uniemożliwia dodania opisów i tekstów.
Zapominanie o optymalizacji znaczników Meta
Nawet nie mając dokładnie sprecyzowanej strategii pod kątem SEO należy już w trakcie tworzenia strony www dokonać podstawowej optymalizacji znaczników Meta. W znaczniku Meta Title należy umieszczać podstawowe nazwy kategorii lub produktów.
Niewłaściwa struktura nagłówków HTML
Budując stronę internetową należy zadbać o ustawienie właściwej hierarchii nagłówków HTML dla każdego szablonu strony. Tytuł strony należy oznaczyć, jako nagłówek najwyższego rzędu H1, a kolejne śródtytuły powinny być oznaczone, jako nagłówki H2, H3 itd.
Błędna paginacja
Często popełnianym błędem jest także błędnie budowana paginacja, czyli błędnie indeksowane kolejne strony albo niewłaściwe wskazywanie pierwszej strony paginacji. Poradzić sobie z tym można poprzez blokowanie kolejnych stron paginacji. Zrobimy to poprzez zmianę dyrektywy w tagu robots na noindex, a także wskazanie kanonicznej pierwszej strony paginacji.
Powolne ładowania strony
Prędkość ładowania witryny to jeden z bardziej istotnych czynników rankingowych w wyszukiwarkach. Ma to też znaczenie bezpośrednio dla użytkowników strony. Problemy z prędkością ładowania witryny można wyeliminować między innymi poprzez optymalizację grafik czy też optymalizację ładowania plików. Warto korzystać z dostępnych wtyczek i narzędzi, między innymi PageSpeed Insights, które analizuje zawartość strony www i proponuje konkretne metody zwiększenia prędkości jej wyświetlania.
Nie stosowanie przyjaznych adresów URL
Optymalizacja adresów URL jest ważna nie tylko pod kątem pozycjonowania, ale też pod kątem wizerunkowym. Adresy URL powinny być krótkie, przejrzyste, a słowa powinny być oddzielone. Przyjazne adresy nie zawierają polskich znaków, wielkich liter, a do tego są łatwe w odczytaniu, a nawet zapamiętaniu.
Agresywne pop-upy
Zastosowanie pop-upów może mieć konkretny cel i doskonale się sprawdzać, ale nie może to być pop-up intruzywny lub pojawiający się przed pełnym wyrenderowaniem strony. Agresywne pop-upy, które są trudne do zamknięcia są niezgodne z wytycznymi dla webmasterów. Jeśli stosujemy ten sposób to komunikat musi zawierać jasny przekaz reklamowy i być możliwy do zamknięcia dzięki wyraźnemu przyciskowi. Nie należy tego typu komunikatów wyświetlać na urządzeniach mobilnych.