Stworzenie unikalnych i wartościowych treści wymaga sporego nakładu pracy. Dlatego warto zadbać o to, by maksymalnie wykorzystać ich potencjał.
Wysoka jakość treści sprzyja pozyskiwaniu nowych klientów, budowaniu pozycji lidera w branży, ale też dotarciu do wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i utrzymania tego poziomu. Jeśli mamy na swojej stronie treści, które zyskały uznanie odbiorców i są chętnie odwiedzane przez użytkowników, to warto o nie dbać. Jak? Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, że artykuły publikowane na stronie www z czasem tracą na wartości. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwarki starają się dostarczać internautom treści jak najbardziej aktualne. Tymczasem nawet wartościowe treści z czasem okazują się nieaktualne, bo opierają się na przykład o stare dane statystyczne czy też o nieobowiązujące już przepisy prawne. W każdej dziedzinie życia wiele się zmienia, więc wyszukiwarki starają się podążać za nowymi informacjami. Co zatem możemy zrobić?
Aktualizacje treści
W każdej branży pojawiają się nowinki techniczne, ciekawe badania, interesujące raporty. Dlatego warto rozbudowywać stare treści o nowe informacje i powoływać się na świeże dane. Do takich treści łatwiej będzie dotrzeć tym użytkownikom, którzy szukają aktualnych wiadomości. Aktualizując treść można je uatrakcyjniać. Jak? Odpowiadając na pytania czytelników, które pojawiły się w komentarzach pod tekstem, wklejając opinię eksperta, posiłkując się cytatami, wkomponowując w treść wypunktowania, wzbogacając artykuły o ciekawe przykłady, linki do nowszych, powiązanych z tematem artykułów.
Wytyczne Google
Jak wiadomo, algorytmy wyszukiwarek zmieniają się bardzo dynamicznie. Dlatego artykuły opublikowane wiele miesięcy, a nawet lat wcześniej, mogą nie odpowiadać obecnym wytycznym pod kątem SEO. Dlatego aktualizując treści warto przyjrzeć się między innymi czy zawierają one odpowiednie słowa kluczowe, czy nie są za krótkie, czy wyczerpują poruszany w nich temat, czy tekst ma wysoką jakość oraz czy nie ma w nim błędów.
Re-publikacja contentu
Warto też pamiętać, że raz stworzony content można odświeżać dzięki tzw. recyklingowi treści. O co chodzi? Przede wszystkim o nadanie nowej formy starym treściom. Przykładowo dysponując ciekawym artykułem, któremu nie chcemy dać odejść do lamusa, możemy przygotować na jego podstawie chociażby infografikę lub wykres. Materiały te możemy umieścić w swoich social media, odwołując odbiorców do pełnej treści. Czy warto to robić? Oczywiście! Przede wszystkim dlatego, że wielu użytkowników, którzy mieli przyjemność zapoznać się z naszym artykułem chętnie odświeży sobie pamięć. Z kolei nowi użytkownicy, których stale pozyskujemy, bardzo często nie miało okazji dotrzeć do starszych tekstów i z całą pewnością będą one dla nich interesujące. Szczególnie jeśli zadbamy, by były aktualne! Zatem zamieniając jeden format treści na kilka innych korzystamy ze sprawdzonych treści, proponując coś nowego odbiorcom i przyciągając ich uwagę. Jednocześnie nie musimy się martwić, że wyczerpią się nam pomysły na nowe treści.
Evergreen content
Dobrą pozycją w sieci będą się też cieszyć treści, określane jako evergreen content. Są to tematy uniwersalne, do których użytkownicy wciąż powracają i które nie mają „daty przydatności do spożycia”. Innymi słowy nie nawiązują do aktualnych wydarzeń, nie powołują się na aktualne ceny, przepisy, dane. Takie treści nie wymagają też znajomości szerszego kontekstu, a więc nie odnoszą się chociażby do obowiązującej sytuacji politycznej, gospodarczej czy ekonomicznej. W roli wiecznie zielonego contentu najlepiej odnajdują się treści poradnikowe. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy bez względu na okoliczności, na przykład porę roku, chcą wiedzieć „jak nauczyć psa aportować?”, „jak przyklejać tapety na ścianę?” czy też „jak upiec chleb?”. Dlatego warto tworzyć takie ponadczasowe treści, a potem przypominać je czytelnikom.
W wielu przypadkach warto aktualizować i przypominać stworzone dawniej treści. Ale trzeba też pamiętać, że nie zawsze taki wysiłek się opłaca. Nie wszystko będzie tak samo interesujące dla czytelników, jak kilka miesięcy lub lat wcześniej. Dlatego warto poświęcić chwilę na analizę i odpowiedni wybór artykułów, które chcemy odświeżyć. Najważniejsze, by taki content dalej wpisywał się w aktualne potrzeby użytkowników internetu.