Jak tworzyć opisy do sklepu internetowego?

Opis, zaraz obok doskonałej jakości zdjęć, to jeden z najważniejszych elementów prezentacji produktu. To właśnie on szczegółowo informuje klienta o najważniejszych cechach i funkcjonalnościach każdego z nich.

Dlaczego to ważne? Ponieważ klient nie może dotknąć, powąchać, przymierzyć czy też przetestować wybranej rzeczy. Opis produktu musi więc zastąpić zmysłowe wrażenia, których klient jest pozbawiony. To właśnie on wpływa bezpośrednio na decyzje zakupowe. Zwiększenie sprzedaży to jednak nie wszystko! Dobrze sformułowany opis redukuje do minimum ilość reklamacji i zwrotów towarów.

sklep internetowy

Dobre opisy, zarówno produktów, jak i kategorii, w sklepie internetowym mają tez wpływ na pozycjonowanie. Dlatego powinny być jednocześnie użyteczne dla klientów i wartościowe z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarek internetowych. Jakie zatem powinny być opisy w sklepach internetowych?

Poprawnie skonstruowany opis produktu

Przede wszystkim należy tworzyć opisy z myślą o użytkownikach sklepu. Dlatego też powinny być one napisane w sposób konkretny, czytelny i szczegółowy. Na karcie produktu nie ma miejsca na poetyckie teksty, ale można urozmaicić treść przymiotnikami, które oddadzą wrażenia zmysłowe – aksamitny, delikatny, jedwabisty, lekki, miękki, melodyjny, intensywny, aromatyczny etc. Warto też sformatować tekst tak, by był przejrzysty. Stosowanie nagłówków, podziału na akapity, wypunktowań i innych elementów urozmaicających strukturę tekstu jest zawsze dobrym pomysłem. Nie można też pominąć specyfikacji technicznej, a także wszelkich dodatków w postaci zdjęcia wysokiej jakości, filmy wideo, opinii klientów itp.

Opisy produktów i kategorii powinny być też konstruowane z uwzględnieniem zasad SEO. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim tworzenie unikalnych treści. Kopiowanie tych samych tekstów, szczególnie z innych stron, nie wpłynie korzystnie na pozycje w wyszukiwarkach. Istotne jest też zastosowanie dopasowanych do produktów słów kluczowych, z uwzględnieniem zarówno ścisłego dopasowania, jak i tzw. fraz long tail. Wspomniane już formatowanie tekstu, jest również istotne ze względu na roboty wyszukiwarek. Wszelkie nagłówki, pogrubienia tekstu czy wypunktowania wskazują na to, co istotne. Dlatego warto w ten sposób podkreślać słowa kluczowe.

Dobre opisy sprzyjają budowaniu pozycji eksperta w branży, pomagają zdobywać przewagę konkurencyjną i pozwalają sprzedawać więcej, choćby dzięki sugerowaniu zakupu produktów komplementarnych.

Comments

comments