Jak założyć blog?

Powodów do tego, by tworzyć blog internetowy jest naprawdę dużo. Treści na blogach bawią i edukują. Jest to doskonałe narzędzie promocji każdej marki, w tym marki osobistej. Prowadząc blog można wypracować sobie status eksperta w swojej dziedzinie i budować pozytywny wizerunek. Sam blog można nawet zmonetyzować, czerpiąc z niego dodatkowy dochód! Dlatego podpowiadamy jak zacząć!

O czym chcesz pisać?

W sieci nie brakuje tysięcy blogów na niemal każdy temat. Dlatego przystępując do tworzenia bloga warto mieć sprecyzowaną wizję tego, w jakim celu chcemy go prowadzić i czym wyróżnić go spośród innych. Czy będzie to blog osobisty czy strona, którą będzie współtworzyć wielu autorów? Typowy blog zawiera osobiste przemyślenia, komentarze, opinie, ale też różnorodne zdjęcia, rysunki, infografiki, wykresy, nagrania wideo lub audio. Trzeba mieć na uwadze fakt, że prowadzenie bloga to ciężka praca, która wymaga systematyczności, cierpliwości, wiedzy i dużych pokładów kreatywności. Przeciętny blog z pewnością się nie obroni, co jednak nie znaczy, że nie warto spróbować swoich sił. Tym bardziej, że czasy, gdy założenie bloga było skomplikowane technicznie już dawno minęły.

blog

Kwestie techniczne

Do założenia bloga nie potrzeba ani specjalistycznej wiedzy, ani dużej gotówki. Istnieje wiele platform do blogowania, na których można nawet całkowicie bezpłatnie założyć swoją stronę. Niekwestionowanym liderem jest w tym wypadku WordPress, który jest łatwy do instalacji i obsługi, a do tego daje sporo swobody w zakresie rozbudowy strony, ale jest też kilka innych dobrych opcji. Mając wybraną platformę, można zająć się kolejnym krokiem. Mowa o domenie i hostingu. W przypadku domeny liczy się atrakcyjna, łatwa do zapamiętania nazwa strony. Zakup i rejestracja domeny trwa tylko chwile. Na wybór hostingu warto poświęcić trochę więcej czasu, bo liczy się przepustowość serwera. Prowadząc bloga szybko można się przekonać, że stabilna, bezawaryjna praca serwera i szybki czas ładowania strony są szalenie ważne. Oczywiście można posiłkować się darmowymi rozwiązaniami np. subdomeną na platformie blogowej, choć będzie to mało profesjonalne i nie zawsze spełni oczekiwania. Dlatego myśląc poważnie o prowadzeniu bloga warto zainwestować w stronę na własnej domenie i w płatny hosting. Dzięki temu właściciel bloga ma pełną kontrolę nad treściami, może ingerować w kod strony, zyskuje wiele możliwości konfiguracji, a do tego może zarabiać na reklamach, dopasowując je jednocześnie do treści strony.

Na tym etapie pozostaje instalacja plików i konfiguracja bloga, a także instalacja odpowiednich dla niego wtyczek. Wśród wtyczek, na które warto zwrócić uwagę są te, które blokują spam, zwiększają szybkość ładowania się witryny, pomagają stworzyć formularz kontaktowy, jak również te, które ułatwiają optymalizowanie wpisów pod kątem SEO.

Publikacja treści

Mając zainstalowanego i skonfigurowanego bloga można przystąpić do dodawania pierwszych wpisów. Powinny być to treści wartościowe, unikalne, interesujące dla odbiorców i tworzone jednocześnie z myślą o SEO. Liczy się treść, poprawność językowa, ale też przyjazne dla odbiorcy formatowanie tekstu.

Promocja strony w sieci

Ostatni element to znalezienie skutecznych sposobów na promowanie bloga w sieci. Można wykorzystać płatne reklamy, można także promować stronę w mediach społecznościowych. Atrakcyjną opcją jest również pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Warto o istnieniu bloga poinformować swoich klientów, choćby poprzez mailing. Każdy sposób jest dobry, by zyskać rozgłos i pozyskać wartościowy ruch na stronie.

Blog, który ma szansę osiągnąć sukces to połączenie wartościowych treści i ich atrakcyjnej prezentacji, skutecznych sposobów na promocję w internecie oraz szybkiego, stabilnego działania strony, która będzie przyjazna odbiorcom. Prowadzenie profesjonalnego bloga tylko z pozoru jest łatwe, ale dobra strategia i podjęty wysiłek przynoszą naprawdę dobre efekty.

Comments

comments