Umieszczenie widocznego logotypu w korespondencji mailowej sprawia, że odbiorcy wiadomości rozpoznają nadawcę już na pierwszy rzut oka. To powoduje, że korespondencja wygląda profesjonalnie, a odbiorcy rzadziej oznaczają ją jako spam. W dodatku to dobry sposób na to, by zwiększać świadomość i rozpoznawalność marki, a także pomagać odbiorcom chronić się przed zagrożeniami takimi jak phishing. Jak zatem umieścić firmowe logo w firmowych wiadomościach e-mail?
BIMI – Brand Indicators for Message Identification
Umieszczenie logotypu w wiadomościach wysyłanych drogą elektroniczną jest możliwe dzięki BIMI, czyli Brand Indicators for Message Identification. Jest to standard umożliwiający zastąpienie domyślnego awataru swoim logotypem. Aby z niego skorzystać potrzebne są cztery elementy. Pierwszy z nich to zarejestrowany znak towarowy. Drugi to logotyp przygotowany w odpowiednim formacie. Trzeci aspekt to właściwie skonfigurowany protokół uwierzytelniający DMARC. Natomiast ostatnim elementem jest certyfikat VMC.
Przypomnijmy, że DMARC jest mechanizmem potwierdzającym autentyczność wiadomości. Protokół uwierzytelniania poczty e-mail, zasad i raportowania skutecznie chroni domenę przed nieautoryzowanym dostępem wykorzystaniem. VMC to z kolei cyfrowy certyfikat potwierdzający autentyczność logotypu w wiadomościach. Aby uzyskać taki certyfikat, logotyp musi być zastrzeżony w urzędzie patentowym, a dodatkowo musi zostać zapisany w formacie SVG Tiny 1.2 (Scalable Vector Graphic). Szykując logo warto pamiętać, że najlepszy efekt osiągniemy dbając o kwadratowy współczynnik proporcji logotypu, a sam logotyp powinien zostać wypośrodkowany, tak by dobrze prezentował się bez względu na to, czy wyświetli się w kwadracie czy też w kole. Warto też sięgnąć po nieprzezroczyste tło, tak aby nie narażać się na niewłaściwy efekt w przypadku renderowania przezroczystości.
Korzyści z umieszczenia logo w polu nadawcy
Korzystając ze standardu BIMI, a zatem i z protokołu DMARC, jako nadawca potwierdzamy najwyższe standardy bezpieczeństwa, uwierzytelniamy domenę, a do tego zwiększamy rozpoznawalność marki. Choć logotyp w wiadomości e-mail jest pozornie mało znaczącym, dość niepozornym elementem, to zwiększając wizualną atrakcyjność e-maila, pozwala wyróżnić wiadomość na tle innych, sprzyja otwieralności korespondencji i tym samym pomaga zwiększyć zaangażowanie odbiorców w komunikację. Warto wykorzystać okazję, by zaprezentować swoje logo w polu nadawcy, a jednocześnie zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji i jej odbiorców. Dlatego jak najszybciej zapewnij zgodność z DMARC, upewnij się czy logotyp jest zarejestrowany jako znak towarowy, przygotuj logo w odpowiednim formacie i zrealizuj certyfikat VMC, a będziesz mógł czerpać korzyści z bezpiecznej i wyróżniającej się korespondencji mailowej.