Tworzenie tekstów SEO

Zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach to gwarancja pozyskania większego ruchu na stronie. To także czynnik wpływający na budowanie rozpoznawalności i świadomości marki, a także zwiększenie jej wiarygodności. Pozycjonowanie stwarza również szansę na wygenerowanie większej sprzedaży i szeroko pojęty rozwój biznesu. Naturalnie na uzyskanie wysokich miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania składa się wiele elementów, jednak dziś przyjrzymy się tylko jednemu z nich – tekstom SEO.

Czym są teksty SEO?

Pozornie tworzenie tekstów SEO jest zadaniem dość łatwym, polegającym na stworzeniu treści, w której będą zawarte określone frazy kluczowe. W praktyce zadanie nie jest aż tak proste. Dawniej teksty tworzone z myślą o pozycjonowaniu strony nie musiały się odznaczać szczególnie wysoką jakością. Wystarczyło je mocno nasycić słowami kluczowymi i opublikować. Jednak te czasy już dawno minęły. Stale dopracowywane algorytmy wyszukiwarek internetowych starają się promować strony zawierające treści użyteczne i wartościowe dla użytkowników. Dlatego zamiast tekstu przeładowanego wybranymi frazami, musimy tworzyć teksty, które dobrze odbiorcą zarówno czytelnicy, jak i roboty wyszukiwarek. Co to oznacza w praktyce?

Kluczowe cechy tekstów SEO

Wspomniane słowa kluczowe muszą być starannie wybrane i umieszczone w sposób naturalny. Algorytmy wyszukiwarek są już dużo bardziej zaawansowane, niż jeszcze kilka lat temu, więc nie trzeba bać się odmian czy też tzw. fraz długiego ogona. Oczywiście warto, w miarę możliwości podkreślić je w tekście, na przykład umieszczając niektóre z nich w nagłówkach. Sam wybór słów kluczowych powinien być poprzedzony solidną analizą, przeprowadzoną z pomocą wybranych narzędzi marketingowych. Tworząc tekst SEO należy też pamiętać o meta danych, czyli o tytule i opisie, które pojawią się w wyszukiwarce. Powinny one poinformować użytkowników o zawartej na stronie treści, a jednocześnie ich zaintrygować i zachęcić do wejścia na stronę www.

Dobry tekst SEO powinien odpowiadać na interesujące użytkowników pytania i rozwiązywać ich problemy. Jednocześnie powinien być łatwy w odbiorze, co oznacza zachowanie przejrzystości, między innymi poprzez podział na akapity i zastosowanie nagłówków, pogrubień, wypunktowań i innych elementów. Warto też zachęcać odbiorców do interakcji oraz wzbogacić tekst o materiały graficzne. Oczywiście obowiązkowa jest także poprawność językowa.

Tworząc tekst SEO, należy zawsze myśleć o jego odbiorcach, o tym jakim językiem się posługują, jakie mają potrzeby i jakie zagadnienia są dla nich ciekawe. Jeśli nie dopasujemy treści do odbiorców, nawet najlepszy tekst nie przyniesie oczekiwanego efektu. Wystarczy wyobrazić sobie, jak nieprzychylny byłby odbiór tekstu nasyconego specjalistycznym słownictwem, jeśli trafiłby do laików lub przeciwnie – tekstu w drobiazgowy sposób tłumaczący każde pojęcie, czytany przez ekspertów w danej dziedzinie.

Umiejętności dobrego copywritera

Podczas tworzenia tekstów SEO potrzeba zarówno sporej dozy kreatywności, jak i umiejętności podporządkowania się regułom. Dlatego tworzenie tekstów marketingowych warto zlecać doświadczonym copywriterom. Dobry copywriter posiada dużą wiedzę z zakresu marketingu i pozycjonowania, a do tego wie, jak efektywnie korzystać z narzędzi marketingowych. Ponadto potrafi zrobić wnikliwy research, jest dociekliwy, a przy tym kreatywny. Podstawą jest też lekkie pióro, umiejętność komunikacji oraz syntetyzowania myśli. Zręczność w operowaniu słowem musi iść w parze z zasadami webwritingu. Przydaje się także znajomość mechanizmów psychologicznych i umiejętność wywierania wpływu. Jak więc widać, tworzenie tekstów SEO nie sprowadza się wyłącznie do szybkiego pisania na klawiaturze. Dlatego wybór dobrego copywritera nie należy do najłatwiejszych, a jego usługi – do najtańszych. Pamiętajmy jednak, że każdy tekst SEO przekłada się na późniejszy sukces, dlatego warto inwestować w jakość.

Comments

comments