Niezależnie od tego jaką działalność prowadzisz, musisz reklamować się tam, gdzie są odbiorcy Twoich towarów lub usług. W czasach, gdy niemal wszyscy są obecni w internecie, to właśnie tam musisz zaprezentować swoją ofertę potencjalnym klientom. Jak to zrobić? Jak promować firmę w sieci?
Firmowa strona internetowa
Podstawę stanowi strona internetowa. To swoista wizytówka biznesu, który prowadzisz. Czynnik, który zwiększa wiarygodność Twojej firmy i pomaga kształtować jej wizerunek, jako działalności profesjonalnej, solidnej, godnej zaufania.
Niektórzy są zdania, że inwestycja w stronę www nie jest dla nich konieczna, gdyż ich firmom wystarczają profile w mediach społecznościowych. Nie można mylić się bardziej. Prowadząc stronę internetową masz pełną kontrolę na temat tego, jakie treści na niej publikujesz. Decydujesz też o każdym elemencie, od kolorystyki, przez publikowany content, po sposób poruszania się po stronie. Możesz wzbogacić stronę o firmowego bloga. W serwisach społecznościowych musisz dostosować się do obowiązujących zasad i regulaminów. Musisz też liczyć się z tym, że nawet z pozornie błahej przyczyny administratorzy mogą bez uprzedzenia zablokować Ci konto, dlatego nie możesz całkowicie polegać na tego typu portalach. Poza tym, jak na pewno wiesz, media społecznościowe sprawdzają się świetnie do bieżącej komunikacji. Trudno chociażby na Instagramie zaprezentować w przejrzysty sposób swoją pełną ofertę, informacje o firmie, zespole, aktualnych cenach etc. Wszystko to mieszałoby się z aktualnościami, komentarzami, opiniami i całą resztą elementów, charakterystycznych dla platform społecznościowych. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że poszczególne portale społecznościowe zyskują popularność, by po pewnym czasie stracić na znaczeniu. Przykładowo Facebook, który jest postrzegany jako niekwestionowany lider, powoli traci popularność, szczególnie wśród nastolatków, na rzecz innych serwisów, takich jak choćby YouTube i TikTok.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych
Oczywiście samo zaprojektowanie i uruchomienie strony internetowej to dopiero początek. Najtrudniejszym zadaniem jest zwiększenie jej widoczności w sieci, tak aby odwiedzało ją wielu potencjalnych klientów. Tu świetnie sprawdza się pozycjonowanie, jak również płatne reklamy w wyszukiwarkach. W jednym i drugim przypadku możesz pozyskać wartościowy ruch, dzięki czemu masz szansę zwiększyć konwersję. To od Ciebie zależy czy postawisz na jedną ze wspomnianych metod, czy też zdecydujesz się na oba warianty jednocześnie. Płatne kampanie w wyszukiwarkach świetnie uzupełniają się z pozycjonowaniem. Google Ads przynoszą błyskawiczne efekty, więc są idealne na przykład w okresie sprzedaży sezonowej, z kolei pozycjonowanie zapewni długofalowe zainteresowanie stroną www, ale efekt nie będzie natychmiastowy.