Czy szybkość strony jest istotna w pozycjonowaniu?

Może się wydawać, że sekunda to niewiele. Owszem, ale nie w internecie! Udowadnia to choćby Amazon, który obliczył, że straciłby aż 1,5 miliarda dolarów rocznie, jeśli prędkość jego witryny spadłaby właśnie o sekundę. Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak! Nic więc dziwnego, że szybkość ładowania strony jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych dla wyszukiwarek internetowych na czele z Google.

Szybkość strony a satysfakcja użytkowników

Nie da się ukryć, że jako współcześni ludzie żyjemy szybko i dynamicznie. Niemal zawsze jesteśmy w zasięgu internetu. Przyzwyczailiśmy się, że wyszukiwane informacje otrzymujemy natychmiastowo. Nic więc dziwnego, że nawet niewielka zwłoka w ładowaniu się strony sprawia, że zniechęcamy się i szukamy witryny, która spełni nasze oczekiwania. Już dawno minęły czasy, kiedy jako użytkownicy internetu byliśmy skłonni czekać nawet kilka minut na wyświetlenie strony, a na ściągnięcie filmu z sieci poświęcaliśmy długie godziny. Obecnie, w czasach gdy w każdej branży istnieje spora konkurencja – liczy się każda sekunda. Wolna strona to wysoki współczynnik odrzuceń, mniejsza konwersja i automatycznie spadek satysfakcji użytkowników. A tego nie chce nikt, w tym wyszukiwarki internetowe.

Czynniki rankingowe w wyszukiwarkach internetowych

Google i inne wyszukiwarki, chcą udostępniać swoim użytkownikom jak najlepsze treści. Dlatego biorą pod uwagę wiele czynników. Wśród nich jest angażujący content o wysokiej wartości merytorycznej, dostosowanie stron do urządzeń mobilnych, bezpieczeństwo korzystania z witryny, ale też szybkość ładowania strony. Liczy się zapewnienie jak najlepszych doświadczeń użytkownikom. Oczywiście w kontekście Google mówi się o wielu innych czynnikach rankingowych, wymienia się ich około dwustu, ale nie ma wątpliwości, że te, które wymieniliśmy są jednymi z najbardziej istotnych. Czasy kiedy wystarczało wyłącznie zoptymalizować słowa kluczowe i umieścić dużo linków na przypadkowych stronach, aby cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwarkach już bardzo dawno minęły. Nadal jednak pozycjonowanie stron jest jedną z najtańszych i najbardziej efektywnych metod pozyskiwania klientów, dlatego gra jest warta świeczki.

Weryfikowanie prędkości ładowania strony

Być może zastanawiasz się teraz czy twoja strona internetowa jest wystarczająco szybka. Można to łatwo sprawdzić. Istnieje wiele narzędzi, które oceniają szybkość strony biorąc pod uwagę zarówno ładowanie strony na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych. Wiele z nich to narzędzia bezpłatne, jak choćby PageSpeed Insights. W przypadku otrzymania słabego wyniku nie należy panikować. Przede wszystkim warto sprawdzić, czy podobny wynik otrzymamy korzystając z innego testu szybkości. Po drugie trzeba wykluczyć ewentualne błędy, które mogą wpłynąć na pomiar, jak choćby chwilowe problemy z serwerem. Jeśli nadal wynik będzie niezadowalający warto przyjrzeć się wskazówkom, które znajdziemy pod wynikami testu. To podpowiedź, jakie elementy należy poprawić, aby przyspieszyć działanie witryny.

Poprawa prędkości strony www

Uzyskanie precyzyjnych informacji na drodze profesjonalnego audytu SEO jest najlepszym sposobem, by trafnie zidentyfikować elementy, które przyczyniają się do dłuższego ładowania strony. Bardzo często konieczne jest jednak uporządkowanie kodu źródłowego strony, usunięcie niepotrzebnych wtyczek, wyeliminowanie zbędnych przekierowań, zoptymalizowanie grafik itp. Każde działanie, które przekłada się na szybsze działanie strony to krok w dobrym kierunku. Efekt? Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i większa satysfakcja użytkowników.

Comments

comments