Google Analytics i Google Search Console na WordPressie

Prowadzenie działań marketingowych w internecie bez monitorowania najważniejszych wskaźników to prosty przepis na to, by inwestować dużo pieniędzy w coś, co może nie przynieść oczekiwanych efektów. Dlatego zamiast liczyć na łut szczęścia lepiej zastosować narzędzia, które pozwolą zebrać dane niezbędne do późniejszej weryfikacji skuteczności podejmowanych działań.

Google Analytics

Jednym z najlepszych, a przy tym darmowych narzędzi do śledzenia statystyk stron internetowych, jest Google Analytics. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się kim są osoby odwiedzające stronę i ilu ich jest, skąd do nas przyszli, co najczęściej robią podczas korzystania z witryny, co ich interesuje i czego poszukują, jakie treści są dla nich najbardziej interesujące i wiele więcej. Dzięki analizie tych wszystkich informacji można podjąć najbardziej efektywne działania, prawidłowo zarządzać budżetem i tym samym zwiększać zyski minimalnym kosztem.

Google Search Console

Kolejnym narzędziem, które warto mieć w swoim arsenale jest Google Search Console. Usługa pozwala przede wszystkim monitorować pozycję serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania oraz znajdować i eliminować problemy z nim związane. Tym samym jest to narzędzie, które przyda się szczególnie wtedy, gdy dążymy do uzyskania jak najlepszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu otrzymujemy szybką, choć tylko podstawową analizę widoczności strony w internecie.

Instalacja skryptu Google Analytics na stronie www

Pierwszy krok to uruchomienie bezpłatnego konta w Google Analytics. Aby to zrobić wystarczy posiadać zwykłe konto w Google, np. w usłudze Gmail. Uruchamiając konto w Google Analytics otrzymujemy skrypt, który należy umieścić na stronie. Jak to zrobić? Po zalogowaniu do panelu administratora w WordPressie należy przejść do edycji motywu. W plikach motywu można znaleźć plik header.php, w zawartości którego można znaleźć sekcję zakończoną . Nad należy wkleić skrypt otrzymany od Google i zapisać zmiany.

Inną opcją jest instalacja skryptu Google Analytics przez wtyczkę, która umożliwi jego wstawienie na stronie. W wyszukiwarce wtyczek na WordPress wystarczy wpisać Google Analytics, aby otrzymać wiele dobrych wariantów. I tak po instalacji odpowiedniej wtyczki wklejamy skrypt. Ostatni krok to konfiguracja ustawień za pośrednictwem konta w Google i gotowe – Google Analytics zacznie gromadzić przydatne dla nas dane.

Podłączenie Google Search Console do WordPressa

Decydując się na instalację skrypty Google Analytics za pomocą wtyczki, warto sięgnąć po oficjalną wtyczkę od Google – Site Kit. Dzięki niej można nie tylko podłączyć do WordPressa Google Analytics, ale też Google Search Console. Dodatkowo będziemy mogli korzystać z innych narzędzi od Google, takich jak PageSpeed Insights, AdSense czy też Tag Manager.

Narzędzia takie jak Google Analytics czy Google Search Console są niezastąpione w codziennej pracy administratorów stron, marketerów, pozycjonerów, programistów, ale też e-przedsiębiorców. Warto je wdrożyć jak najwcześniej, gdyż im wcześniej zaczniemy gromadzić i analizować dane tym lepiej. Nawet podstawowa wiedza z zakresu analityki internetowej pozwoli podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.

Comments

comments