Mapy Google są z nami już od 16 lat i korzysta z nich ponad miliard użytkowników z całego świata! Przez ostatnie lata wiele się zmieniało, a aplikacja stale się rozwijała. Zmienił się wygląd, przybyły nowe funkcje, a aplikacja na smartfony zaczęła skutecznie wypierać nawigację GPS. Gigant z Mountain View jednak nie zwalnia tempa i wciąż proponuje coś nowego!
Jak było dawniej?
Czy pamiętasz jeszcze czasy, gdy mapy Google były dostępne wyłącznie na komputerach? Przypomnijmy zatem, że pierwszą aplikację na Androida uruchomiono dopiero w 2008 roku i wtedy też udostępniono Polsce pełną wersję map. Bez wątpienia te wydarzenia zmieniły myślenie o nawigacji i poruszaniu się po świecie. A to był dopiero początek! W 2012 roku po raz pierwszy w Polsce mieliśmy do czynienia ze Street View! Dziś po 16 latach Google może się pochwalić zmapowaniem 220 krajów i terytoriów oraz udostępnieniem zdjęć Street View w 87 krajach, a nawet zdjęciami z Arktyki i Antarktydy!
Doskonalona przez lata aplikacja zyskała nowe karty, takie jak odkrywaj, dojazd, zapisane, opublikuj i najnowsze, co pozwala znajdować informacje i opinie o milionach miejsc na całym świecie, docierać do wybranych miejsc, korzystając jednocześnie z aktualnych informacji o ruchu drogowym i z propozycji alternatywnych tras. Aktualizacje umożliwiły również dzielenie się wiedzą na temat miejsc i rekomendacjami oraz tworzenie planów podróży.
Co nowego w Google Maps?
Jak wiadomo Google Maps cały czas ewaluuje. W ostatnim czasie zmienił się interfejs panelu dodawania opinii dla lokalnych przewodników Google tak, aby umożliwiać łatwiejsze publikowanie opinii, zdjęć oraz sugestii dotyczących odwiedzonych przez użytkowników miejsc.
Ponadto Google rozpoczęło właśnie testy całkowicie nowego sposobu prezentacji danych zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak w Google Maps. Na razie testy dotyczą prezentacji cen hoteli w wynikach wyszukiwania. Do niedawna wpisując zapytanie o hotele otrzymywaliśmy na mapie pineski z zaznaczonymi hotelami. Obecnie w tym miejscu pojawia się niebieski lub zielony prostokącik z ceną. Co ciekawe, zielony kolor przynajmniej na razie oznacza okazyjną cenę. Choć Google testuje też inne kolory.
Nowością jest także kategoryzacja posiłków oraz wprowadzenie zakładki „menu” dla lokali gastronomicznych. Menu pobierane jest ze strony lokalu gastronomicznego lub ze zdjęć użytkowników. Ma to umożliwiać szybsze zorientowanie się w ofercie danego miejsca.
Zmienił się też wewnętrzny algorytm Google Maps. Co to oznacza w praktyce? To, że zniknęły sztucznie utworzone opinie. Zmienił się też proces dodawania wizytówki na mapach Google.
Co dalej?
Mapy Google już zostały wzbogacone o funkcję Live View, która wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną (AR). Wszystko wskazuje na to, że Google będzie szło tą drogą i będzie rozszerzać tę funkcję. Dzięki temu użytkownicy lepiej odnajdą się w przestrzeni i lepiej zrozumieją proponowaną przez Google drogę.