Jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej

Choć pozycjonowanie stron internetowych to usługa znana nie od dziś, to wciąż wielu przedsiębiorców ma dużo wątpliwości i pytań. Jednym z najczęściej zadawanym jest pytanie o czas, po którym można zobaczyć efekty pozycjonowania.

„To zależy”

Pozycjonowanie strony www zależy od bardzo wielu czynników, dlatego na wiele pytań z nim związanych pada ulubiona odpowiedź wszystkich telemarketerów „to zależy…”. Na proces pozycjonowania wpływa konkurencja w branży, na ile strona jest przygotowana do pozycjonowania, jaką strategię SEO przyjmie agencja wykonująca usługę, wybrane słowa kluczowe, rynek docelowy, historia domeny, zmiany w algorytmach wyszukiwarek i wiele innych elementów. Wszystko to ma wpływ zarówno na czas, jak i na budżet oraz efekt podjętych działań.

Czasochłonny proces

Nie ma co ukrywać – pozycjonowanie to czasochłonny proces, który nie przynosi natychmiastowych efektów i wymaga sporych nakładów pracy. Jednak wyniki, które możemy zobaczyć zazwyczaj po kilku miesiącach są doskonałe. Dlatego nie można „pozycjonować na próbę” – pozycjonowanie strony www to inwestycja. Każdy, kto poważnie traktuje swój biznes i oczekuje długofalowych efektów powinien zainteresować się SEO.

Kiedy można ocenić efekty pracy firmy pozycjonującej?

Pierwsze efekty pozycjonowania można zobaczyć już po kilku tygodniach. Jest duża szansa, że mało popularne frazy będą już w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania. Kolejne frazy będą się stopniowo pojawiać w top 10 w ciągu kolejnych miesięcy. Aby nasza strona znalazła się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na popularne frazy potrzeba minimum pół roku, niekiedy nawet rok. Trzeba też pamiętać, że są frazy opanowane przez gigantów z danej branży i przeciętny budżet nie pozwoli na przebicie się przez nie. Wypozycjonowanie się na bardzo ogólne frazy może być nie tylko niemal niemożliwe, ale nawet szkodliwe – zbyt ogólne frazy sprawią, że na stronę będą trafiać osoby, przypadkowe, które szukają czegoś zupełnie innego np. tylko informacji na dany temat.

Korzyści pozycjonowania

Skoro pozycjonowanie jest tak czasochłonne, kosztowne i wymagające dużych nakładów pracy, to po co się pozycjonować? Czy nie lepiej skorzystać chociażby z płatnych reklam Google Ads? Odpowiedź jest prosta. Strategia powinna być dopasowana do potrzeb konkretnej firmy. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że pozycjonowanie powoduje nie tylko zwiększenie ruchu na stronie, ale też wpływa na budowanie świadomości marki. Dobra pozycja w Google jest synonimem wiarygodności firmy. Co więcej, zyskujemy przewagę nad konkurencją. Dlatego jest to propozycja dla tych firm, które chcą zbudować silną pozycję na rynku.

Comments

comments