Nieustanne zmiany zachodzące w branży SEO sprawiły, że pozycjonowanie stron internetowych obecnie nie sprowadza się jedynie do pozyskiwania linków. W przypadku stron budowanych w oparciu o jeden z najpopularniejszych CMS-ów jakim jest WordPress, niezwykle ważna jest bezproblemowa optymalizacja publikowanej treści oraz meta tagów. O tym w jaki sposób realizować to poprawnie, aby osiągnąć spodziewane wyniki, na czym należy się skupić i jakich narzędzi pomocniczych warto używać potraktuje niniejszy poradnik.
Optymalizacja treści
Każdy właściciel strony internetowej korzystający z usług zewnętrznych firm pozycjonerskich z całą pewnością spotkał się z usługą przeprowadzania audytu SEO i optymalizacji treści. Obydwa te rozwiązania służą dostosowaniu zawartości strony do obecnych wymogów wyszukiwarki internetowej. Aby publikowana treść była przyjazna robotom konieczne jest:
- odpowiednie dobranie fraz kluczowych;
- stworzenie treści, które będą obszerne, unikatowe, urozmaicone i odpowiednio sfrormatowane z użyciem znaczników HTML (akapity i nagłówki H1 do H6);
- uwzględnienie parametrów alt, tittle i oczywiście meta;
- zoptymalizowanie pod kątem SEO grafik zamieszczanych w treściach, co także wykonuje się z użyciem stosownych parametrów.
Z jakich narzędzi warto korzystać optymalizując zawartość strony internetowej?
W sieci dostępnych jest mnóstwo wtyczek, które pomagają użytkownikom WordPress’a prawidłowo zarządzać treścią witryny internetowej. Wielu użytkowników korzysta z wtyczki Yoast, która ich zdaniem jest jedynym słusznym wyborem. Poniżej można znaleźć kilka przydatnych wskazówek dotyczących optymalizacji treści z użyciem wtyczki Yoast oraz krótki opis działania tego dodatku.
Yoast SEO w pigułce
Pierwszym krokiem umożliwiającym korzystanie ze wszystkich zasobów wtyczki Yoast jest instalacja oraz aktywacja. Cały proces odbywa się w sposób bezproblemowy. Po aktywacji w panelu zarządzania WordPressa pojawia się nowa zakładka SEO podzielona na poszczególne sekcje.
Sekcja pierwsza – kokpit
W tym miejscu można dokładnie poznać działanie wtyczki Yoast. Kokpit daje możliwość śledzenia strony w poszczególnych narzędziach webmasterskich, ograniczania dostępu do poszczególnych funkcji autorom czy śledzenia danych swojej strony.
Sekcja druga – tytuły i meta tagi
Działanie wtyczki Yoast SEO umożliwia nam efektywne zarządzanie atrybutami title strony internetowej. Konfiguracja sekcji drugiej daje możliwość „przepisywania” tytułów naszych wpisów i stron wg określonego przez nas wzoru.
W tym miejscu ustawiane są:
- tytuł strony;
- krótki opis strony widoczny w wyszukiwarce internetowej;
- typy wpisów – tu wprowadza się ustawienia związane z szablonami meta tagów oraz indeksowaniem.
Sekcja trzecia – społeczności
Obecnie niemalże wszystkie strony internetowe są połączone z mediami społecznościowymi, dlatego wtyczka Yoast również to umożliwia. Wprawdzie nie ma to większego wpływu na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, ale może zwiększyć popularność strony a tym samym ilość odwiedzin w witrynie.
Sekcja czwarta – mapa strony XML
Dzięki prawidłowej konfiguracji tej sekcji (do czego potrzebne jest dodatkowe narzędzie webmasterskie o nazwie Search Console) roboty Google otrzymują ważne informacje dotyczące witryny, co ułatwia im poruszanie się po niej w zaplanowany przez nas sposób . Odpowiednie ustawienia wskażą, która podstrona ma najwyższy priorytet, kiedy została zmodyfikowana oraz jak często jest aktualizowana.
Sekcja piąta – okruszki
Konfiguracja tej sekcji jest niezwykle zaawansowana, ale warto zwrócić na nią uwagę. Dzięki okruszkom użytkownicy w bardziej intuicyjny sposób mogą poruszać się po witrynie, a dodatkowo robotom ułatwiają indeksacje strony.
Obsługa wtyczki Yoast SEO jest bardzo prosta. Narzędzie zostało opracowane w sposób przystępny dla każdego użytkownika. Jeżeli jednak w procesie konfiguracji pojawią się jakiekolwiek problemy zawsze warto poprosić o pomoc doświadczonego specjalistę. Prawidłowa optymalizacja strony to fundament skutecznego pozycjonowania. Wtyczka Yoast SEO zadba o to, aby roboty wyszukiwarek dobrze odbierały zaindeksowaną witrynę, a internauci chętnie ją odwiedzali.