Specyfika komunikacji w mediach społecznościowych

Maksymalne dopasowanie reklamy do odbiorcy to droga do sukcesu. Dlatego personalizując komunikację zwracamy uwagę na liczne cechy grupy docelowej, choćby dane demograficzne i psychograficzne. Ale każdy komunikat powinniśmy też dostosować do miejsca, w którym go publikujemy, szczególnie jeśli korzystamy z kanałów social media.

Bądź tam gdzie są Twoi odbiorcy

Często stawiając pierwsze kroki w dziedzinie marketingu internetowego e-przedsiębiorcy starają się zaistnieć we wszystkich dostępnych portalach społecznościowych, od najpopularniejszych po niszowe. Mając wiele kont często zaniedbują komunikację na każdym z portali lub powielają treści we wszystkich dostępnych kanałach. W ten sposób nie da się jednak zbudować pozytywnego wizerunku marki, a tym bardziej wykorzystać maksymalnego potencjału jaki nam dają media społecznościowe. Dużo lepiej skupić się na wybranych kanałach komunikacji, najlepiej dopasowanych pod kątem grupy docelowej. I tworzyć treści z myślą o tych konkretnie miejscach styku z potencjalnymi i obecnymi klientami.

Bezkonkurencyjne media społecznościowe

Social media, na czele z Facebookiem, mają ogromne zasięgi i pozwalają dotrzeć do miliardów użytkowników na całym świecie. Jednak aby efektywnie korzystać z siły mediów społecznościowych komunikacja musi być odpowiednio prowadzona.

Niezależnie od wybranych kanałów komunikacji zawsze trzeba tworzyć treści zrozumiałe, czytelne. Treści, które publikujemy mają angażować odbiorców, dlatego odpowiedzi na pojawiające się komentarze i pytania muszą być błyskawiczne. W social media nie ma też miejsca na kłamstwa, szczerość, otwartość i uczciwość to podstawa. Warto pamiętać, że każdy błąd może zostać szybko wyłapany i może być przyczyną kryzysu, jakiego w social mediach nie brakuje.

Dopasowanie treści

Dostosowanie treści do określonego serwisu społecznościowego nie zawsze jest łatwym zadaniem. Co publikować, aby osiągnąć pozytywny efekt? Na LinkedIn warto wrzucać ciekawe infografiki czy też statystyki. To idealne miejsce, by obalać mity związane ze swoją branżą, publikować branżowe ciekawostki lub gorące newsy. Właśnie tu warto wykorzystać najwięcej okazji, by pokazywać swój profesjonalizm i wiedzę. Na Facebooku użytkownicy czytają już mniej, znacznie chętniej klikają, dlatego fajną formą zaangażowania potencjalnych klientów w komunikację z marką jest publikowanie ankiet czy zadawanie pytań z opcją wyboru. Świetnie sprawdzają się też proste konkursy. Korzystając z FB warto czerpać też z zalet wydarzeń czy grup. Można też pokusić się o tworzenie materiałów RTM lub treści, które mają potencjał viralowy.

Decydując się na video, które zresztą szturmem podbija media społecznościowe, również warto dopasować je do wybranych social media. Na Instagramie warto korzystać z InstaStories i udostępniać video w formie postu. To dobre miejsce, by wrzucać treści luźne, często pozwalające zajrzeć klientom za kulisy. Na Facebooku świetnie sprawdza się livestreaming. Z kolei na YouTobie mamy już całkiem dużą dowolność w zakresie publikowanych filmów.

Comments

comments