Komunikacja jest podstawą działalności każdego biznesu. Konieczne jest przecież porozumiewanie się z klientami, kontrahentami, ale również pomiędzy współpracownikami. Nowoczesne rozwiązania technologiczne umożliwiają szybki i efektywny kontakt, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Centrale w chmurze umożliwiają wykonywanie połączeń międzymiastowych i zagranicznych znacznie taniej, niż w przypadku tradycyjnej infrastruktury. Poza tym, można liczyć też na inne udogodnienia, które nie są dostępne dla użytkowników tradycyjnych centrali telefonicznych.
Co to jest VOIP?
Wirtualna centrala telefoniczna nie wymaga żadnego dodatkowego sprzętu, oprogramowania, wykupienia licencji, czy nawet zatrudniania ludzi. Instalacja takiej centrali trwa zaledwie kilka godzin, w przeciwieństwie do tej tradycyjnej, gdzie niekiedy zajmuje to nawet kilkanaście dni. Opłaca się jedynie koszt aktywacji usługi oraz miesięczny abonament w niewielkiej wysokości. Do dyspozycji klienta jest wsparcie techniczne ze strony firmy. To ona zajmuje się naprawą wszelkich usterek i przeprowadzaniem aktualizacji.
Zalety z posiadania wirtualnej centrali w firmie
Bez wątpienia można mówić o wielu zaletach takiego rozwiązania. Najważniejsze z nich to:
- oszczędność kosztów oraz czasu – miesięczny abonament, tak jak opłata aktywacyjna to niewielkie pieniądze w porównaniu z tradycyjną centralą,
- posiadanie takiej centrali dostarcza również wielu nowoczesnych funkcjonalności, które bardzo przydają się w codziennej pracy, a które do tej pory nie były dostępne dla wszystkich klientów (na przykład fax online, nagrywanie rozmów, czy dostęp do bilingów przez całą dobę),
- bezpieczeństwo danych – to usługodawca jest odpowiedzialny za zabezpieczenie danych klientów (w przypadku tradycyjnych centrali telefonicznych spoczywa to na barkach firmy).
Każdy dostawca bardzo dba o bezpieczeństwo danych swoich klientów. Jest to dla niego priorytetem, o czym świadczy również gwarancja SLA.
Warto zwrócić również uwagę na kolejny aspekt. Posiadanie wirtualnej centrali sprawia, że firma nie musi wydawać pieniędzy na dodatkowy sprzęt, który również czerpie energię elektryczną. Można w ten sposób zaoszczędzić na zakupach związanych z wprowadzeniem infrastruktury telefonicznej, ale również zadbać o środowisko naturalne.
Decydując się na wprowadzenie wirtualnej centrali telefonicznej w swojej firmie można w znaczny sposób ułatwić sobie komunikację pomiędzy pracownikami, ale również z kontrahentami i klientami firmy. Warto jednak pamiętać o tym, aby znaleźć dobrego dostarczyciela swoich usług. Jest to nadal bardzo nowa technologia i ważne jest, aby usługodawca był w stanie sprostać temu zadaniu. Najlepiej upewnić się przed podpisaniem umowy, czy firma posiada odpowiednie serwery i jak wielu klientów korzysta na co dzień z jej usług. Technologia bardzo szybko się rozwija, jak każda inna i na pewno za kilka lat będzie można się z nią spotkać we wszystkich firmach, tych dużych o globalnym zasięgu, jak i tych niewielkich, dla których również jest to opłacalny krok ze względów ekonomicznych.