Trendy sprzedażowe commerce na wiosnę 2022 r.

Każdego roku handel internetowy staje się coraz bardziej zaawansowany i jest to absolutnie naturalny proces. Pandemia sprawiła jednak, że zaczęło się to dziać zdecydowanie szybciej. Wiele firm musiało zaangażować się w nowe kanały sprzedażowe, aby móc przetrwać. Jak wygląda kierunek trendów sprzedażowych w 2022 roku?

Zakupy z opóźnioną płatnością

Nic nie kusi tak bardzo, jak możliwość otrzymania produktu bez zapłaty. Oczywiście od razu. Zwykle transakcja ta polega na odroczeniu płatności na 30 dni bez konsekwencji w postaci procentów. To bardzo wygodna opcja dla osób, które potrzebują zrobić zakupy w danym momencie, a wiedzą, że pieniądze na nie będą mieć dopiero za kilka dni

Cykliczne zakupy online

Pandemia rozwinęła w konsumentach potrzebę robienia zakupów niejako na zapas. Nie ma to może już teraz zbyt dużej skali, jednakże ludzie ciągle kupują więcej, niż faktycznie potrzebują w danym okresie. Zamknięcie w domu spowodowało też, że zaczęliśmy więcej i lepiej planować to, co będziemy jeść i ile tak naprawdę produktów potrzebujemy. Dzięki takiemu działaniu łatwiej jest planować zakupy cykliczne. Wystarczy zarejestrować się w wybranym sklepie, wybrać listę zakupów i termin, w którym mają być dostarczony. Można opłacać zakupy każdorazowo przed ich dostarczeniem, lub też płacić za nie z góry, za kilka terminów naraz. Dzięki temu otrzymujemy opłacone już, określone przez nas zakupy w wybrany dzień tygodnia.

Paczkomaty podstawową formą dostawy

Paczkomaty od lat stanowią już jedną z wygodniejszych form odbioru zamówionych towarów i ecommerce jest od nich bardzo zależny. Wielu klientów nie korzysta właściwie już z kurierów, czy też poczty, ponieważ odbiór w paczkomacie jest zwyczajnie wygodniejszy. To klient wybiera sobie dogodny moment na odbiór, dzięki czemu nie musi czekać na kuriera w domu.

Zwiększona personalizacja

Robienie zakupów przez internet staje się coraz prostsze ze względu na automatyczną personalizację na podstawie tego, co robimy w Internecie. Sklepy, portale społecznościowe i wszystkie inne witryny zapisują nasze ruchy, co czytamy oraz oglądamy i do tego właśnie dopasowują oferty, które trafiają w sedno. Dzięki temu nietrudno dziś znaleźć to, co faktycznie nas interesuje.

To tylko kilka trendów, jednak już na tej podstawie można dojrzeć, jak prężnie i w jakim kierunku rozwija się ecommerce. Pamiętaj, że Internet jest dziś dla wielu osób pierwszą i najważniejszą rzeczywistością, dlatego poruszanie się w nim jest tak wygodne i naturalne.

Comments

comments