10 sprawdzonych sposobów na wypromowanie firmy w sieci

Jeszcze kilka lat temu stworzenie firmowej strony internetowej dawało przedsiębiorstwu dużą przewagę konkurencyjną. Dziś sama obecność w sieci to za mało. Trzeba podejmować zdecydowane i przemyślane działania, aby wypromować swoją firmę. Oto kilka najlepszych sposobów!

Reklama w wyszukiwarkach

Google jest niekwestionowanym liderem wśród użytkowników internetu, a ogromna sieć reklamowa, którą dysponuje gigant z Mountain View, pozwala przeprowadzić kampanie reklamową skrojoną na miarę potrzeb. Co więcej, Google daje możliwość powracania do klientów z pomocą remarketingu. Całość wspiera możliwość dokonywania dokładnej analizy danych, dzięki której można stale poprawiać rezultaty kampanii.

Opcja dostosowania kampanii do własnych możliwości finansowych, śledzenie wyników w czasie rzeczywistym i możliwość modyfikowania ustawień, a także natychmiastowe rezultaty to mocne strony kampanii Google Ads.

Pozycjonowanie strony www

Niejako w opozycji do płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach mamy pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki odpowiednim działaniom pozycjonowana strona może zaistnieć na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. To sprawia, że strona jest widoczna i ruch na niej niezwykle się zwiększa.

Zalety pozycjonowania? Jest to jedna z najtańszych metod dotarcia do klientów, a podejmowane działania dają długofalowy efekt. Na rezultaty trzeba poczekać, ale efekt jest bardzo satysfakcjonujący.

Promocja firmy w mediach społecznościowych

Nie ma wątpliwości, że social media zdominowały współczesny internet. I dlatego kanały społecznościowe są najlepszym sposobem dotarcia do większości klientów. Oczywiście nie oznacza to, że trzeba pojawić się we wszystkich social media. Idealna strategia? Być tam gdzie jest grupa docelowa firmy! Innymi słowy – chcąc trafić do sfery biznes można pomyśleć o działalności na LinkedIn. Docierając do najmłodszych użytkowników internetu nie można pominąć TikToka. Firmy z branży beauty i fashion najlepiej odnajdą się na Instagramie. Do wyboru jest jeszcze Twitter, Snapchat, Pinterest, YouTube i oczywiście najważniejszy z nich – Facebook. Oczywiście to tylko najpopularniejsze social media, bo lista ta jest niezwykle długa.

Promując firmę w mediach społecznościowych można łatwo zaangażować odbiorców w komunikację z marką i budować jej pozytywny wizerunek.

Wizytówka i mapy Google

Kolejny sposób to reklama firmy dzięki wizytówkom Google. W tym wypadku wyszukiwarka pojawia się trochę w innym kontekście. Stworzenie wizytówki i naniesienie adresu na mapy sprzyja promocji firmy na rynku lokalnym. W dodatku jest to opcja całkowicie bezpłatna, szkoda zatem nie skorzystać!

Content marketing

Tworzenie wartościowych treści i ich promocja w sieci daje wręcz nieograniczone możliwości. W zależności od specyfiki branży można tworzyć materiały wideo, pisać artykuły blogowe, stworzyć e-booki, rozsyłać newsletter, nagrywać podcasty, publikować raporty, rozsyłać interesujące infografiki, pisać ciekawe posty w mediach społecznościowych i wiele więcej.

Wartościowy content daje podstawę do realizacji niemal każdej strategii marketingowej. Publikacja takich materiałów pomaga również budować pozycję eksperta i lidera w branży.

Recykling treści

Mając materiały, które zainteresowały odbiorców, warto je wykorzystywać na wiele sposobów. Oznacza to, że na bazie przygotowanego raportu można stworzyć interesujące infografiki, idealne do publikacji w social media lub na blogu. Dawno opublikowany artykuł można uzupełnić o nowe treści i wykorzystać ponownie. Materiał zdjęciowy przygotowany do publikacji w lookbooku można śmiało wykorzystywać na Instagramie. Warto zatem uruchomić kreatywność i bawić się stworzonymi treściami.

Zaangażowanie odbiorców

Dla marek priorytetem jest zaangażowanie odbiorców w komunikację. Nie wystarczy zostać zauważonym, bo wciąż jesteśmy jedną z wielu firm. Przeciętny użytkownik jest codziennie bombardowany nieprawdopodobną ilością reklam. Dlatego należy znaleźć sposób, by zaktywizować odbiorców komunikatów. Jak to zrobić? Chociażby organizując ciekawy konkurs, prosząc o podzielenie się opiniami, zadając klientom pytania prowokujące do podjęcia dyskusji.

Współpraca z influencerami i ambasadorami marki

Rekomendacje i opinie są dla większości użytkowników internetu niezwykle ważne. Dlatego wiele osób sugeruje się tym, co mówi się w sieci o intersujących ich produktach, usługach i markach. Tym samym warto nakłaniać klientów do publikowania opinii i wspierania sprzedaży, dzięki czemu stają się oni swoistymi ambasadorami marki. Doskonałą opcją jest też wejście we współpracę z influencerami. Nie trzeba się oczywiście porywać na najbardziej znane twarze w sieci. Mikroinfluencerzy również potrafią zrobić dobrą robotę. Tym bardziej, że wielu z nich dociera do ściśle określonej grupy odbiorców. Wybór odpowiedniego influencera jest zatem kluczowy.

Korzystanie z programów partnerskich

Małe firmy w pojedynkę nie mają wielkich szans w porównaniu z liderami w swojej branży. Dlatego dobrą strategią jest pozyskiwanie wsparcia. Programy partnerskie i sieci afiliacyjne pozwalają szybko wypromować niemal każdy biznes. To skuteczne narzędzie, bo pozwala dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, a w dodatku zazwyczaj klienci z polecenia są na wagę złota.

Przyjazna strona www

Powyżej opisane sposoby na promocję firmy w sieci są niczym szyld reklamowy. Ostatecznie sprzedaż towarów i usług zależy od atrakcyjności strony internetowej. Jeśli będzie ona szybka, przejrzysta, intuicyjna w obsłudze, to mamy dużą szansę na wysoką konwersję. I przeciwnie – wolno ładująca się witryna, mało czytelna, nieprzystosowana do urządzeń mobilnych i nieprzyjazna w odbiorze zniechęci klientów, a sprzedaży nie podniosą nawet najbardziej przemyślane strategie marketingowe. Dlatego spójne działania to podstawa.

Comments

comments