Co zrobić by Twój mail nie wpadał do SPAM-u?

Istnieje wiele sposób na to, by mailing był skuteczny. Interesujący tytuł, intrygujący preheader, atrakcyjne grafiki, ciekawa treść, wyraźne Call To Action… Wszystko to pójdzie jednak na nic, jeśli Twoje wiadomości będą trafiać do SPAM-u! Jak temu zapobiec?

Zadbaj o higienę bazy mailingowej

Jeśli chcesz, by Twoje wiadomości docierały do jak największej liczby subskrybentów zacznij od zadbania o higienę bazy mailingowej. Co to oznacza? Przede wszystkim należy zbierać dane tych klientów, którzy oczekują mailingu od Twojej firmy, czyli takich, którzy są potencjalnie zainteresowani tym, co masz im do przekazania, a więc segmentacja subskrybentów. To ważne, ponieważ niechciane wiadomości są często oznaczane przez odbiorców jako SPAM, a to nie poprawia Twojej sytuacji jako nadawcy.

Nie służy Ci też wysyłanie wiadomości do odbiorców, którzy uparcie usuwają wiadomości bez ich otwierania. Warto też ograniczyć tzw. odbicia, czyli sytuacje, gdy mail w ogóle nie dociera do wybranych adresatów. Dzieje się tak między innymi z powodu tymczasowych problemów, na przykład przepełnienia skrzynki pocztowej, jak i w sytuacji gdy adres mailowy nie istnieje. Adresy, na które nie udaje się dostarczyć wiadomości najlepiej trwale usunąć z bazy. W ten sposób unikniesz też „SPAM trapów”, czyli pułapek na nadawców wysyłających maile na przypadkowe adresy.

Umożliw subskrybentom wypisanie się z newslettera

Jak już wiesz, na Twoją reputację jako nadawcy, negatywnie wpływa oznaczanie przesyłanych przez Ciebie wiadomości jako SPAM. Dlatego koniecznie zadbaj o to, by osoby, które nie chcą otrzymywać od Twojej firmy maili mogły bez trudu wypisać się z subskrypcji. Brak wyraźnie widocznego linku do wypisu to prosty sposób na to, by skłonić niezadowolonych odbiorców do zgłaszania SPAM-u.

Pamiętaj także, iż odbiorca klikający „zgłoś SPAM” nie zostawia Ci żadnej informacji zwrotnej. Tymczasem jeśli zaproponujesz opcję rezygnacji to możesz przy okazji poprosić subskrybenta o wskazanie, dlaczego wypisuje się z listy mailingowej. W ten sposób dowiesz się, co nie podoba się odbiorcom i zyskasz szansę na wprowadzenie poprawek.

Zachowaj umiar przygotowując mailing

Operatorzy serwisów poczty elektronicznej chcą dostarczać użytkownikom wiarygodne treści. Dlatego filtry starają się wyłapać wiadomości, które wyglądają na SPAM. Są to maile ze zbyt dużą ilością załączników, wiadomości o zaburzonej proporcji tekstu do grafik, treści pełne linków, ale też maile, które zawierają nienaturalną ilość znaków interpunkcyjnych i wielkich liter. „Na cenzurowanym” są nawet niektóre słowa, między innymi takie, które nawiązują chociażby do nachalnej sprzedaży. Oczywiście nie oznacza to, że nie możesz w treści użyć słów takich jak rabat, promocja, wyprzedaż czy okazja, ale rób to z umiarem. Treść typu: „tylko dziś suuuuuuuper meeeeeeega exxxxxxxtra prooooooomocja!!!!!!! AŻ 75%%%%%%% taniej!!!!!!! WOW!!!!!!! Tak tanio, że taniej nie będzie!!!!!!! KUPUJ NATYCHMIAST!!!!!!! Mega rabaty$$$$$$$!!!!!!! Do 75%%%%%%%!!!!!!!…” nie tylko jest nieprzyjazna dla odbiorców, ale wręcz skazuje na oznaczenie wiadomości jako SPAM przez filtry.

Postaraj się o rozpoznawalność

Pozytywna reakcja odbiorców na Twoje wiadomości procentuje na przyszłość. Dlatego przygotowując mailing zawsze staraj się, abyś był jako nadawca łatwy do zidentyfikowania. Stosuj czytelne logo, charakterystyczną dla Twojej firmy kolorystykę i inne elementy identyfikacji wizualnej. Zadbaj też o to, by prowadzić regularną komunikację, tak aby odbiorcy wiedzieli, z jakim nadawcą mają do czynienia. Nie ma wątpliwości, że większość odbiorców zupełnie inaczej potraktuje maila od firmy, którą zna i z oferty której chętnie korzysta, niż wiadomość niewiadomego pochodzenia. Mailing, który zbiera pozytywne reakcje odbiorców rzadziej spotka się z negatywną oceną filtrów antyspamowych.

Dbaj o jakość mailingu, korzystaj z narzędzi, które pomogą Ci zadbać o higienę bazy mailingowej, sprawdzaj statystyki, między innymi współczynnik otwarć, analizuj feedback od odbiorców, a Twój mailing będzie skutecznym narzędziem sprzedażowym w Twojej firmie!

Comments

comments