Podczas tegorocznej konferencji Google Marketing Live przedstawiono wiele nowych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie reklamy. Całości zdawał się przyświecać jeden cel, jakim było maksymalnie efektywne wykorzystanie technologii opartej o uczenie maszynowe. To właśnie w niej firma z Mountain View upatruje swoją przyszłość, stawiając na częściową lub pełną automatyzację oferowanych przez siebie usług. Zapowiedziano także nowe nazewnictwo, jakie od teraz będzie obowiązywać w ekosystemie Google.
I tak z ważniejszych zmian w skrócie, uwagę należy zwrócić na:
- przeistoczenie Google Adwords w Google Ads, który od teraz łączy wszystkie elementy systemu reklamowego, a mowa tu o wyszukiwarce, YouTube, mapach itd.
- zmianę Hotel Ads w Hotel Campaigns, przy jednoczesnym zwiększeniu dostępności tego formatu dla nowych reklamodawców
- utworzenie nowych narzędzi jak Google Marketing Platform i Google Ad Manager, skupiających kolejno Analytics 360 i DoubleClick oraz DoubleClick Ad Exchange i DoubleClick for Publishers
- nowe kampanie video w serwisie YouTube, kolejno nastawione na maksymalny zasięg (TrueView for Reach) oraz na realizację celów (TrueView for Action)
- wzbogacenie reklamy tekstowej o nowy format jakim jest Responsive Search Ads, który po uprzednim sprecyzowaniu wielu nagłówków i tekstu, umożliwia automatyczne tworzenie wielu wariantów reklamy pod odbiorców
- możliwość korzystania w kampanii z funkcji Landing Page Speed Score , oceniającej prędkość strony docelowej, na którą kierujemy reklamę
- połączenie danych z wielu źródeł w Google Analytics, dając możliwość wdrożenia remarketingu na wielu urządzeniach (Cross Device) dla konkretnego użytkownika
- wdrożenie formatu Smart Campaigns dla mniejszych firm nawet bez własnej strony i to w wielu kanałach, umożliwiającego szybsze realizowanie konkretnych celów typu: połączenia, wizyty itp.
- ulepszenie modelu kampanii produktowych dla sklepów w formie Smart Shoping Campaigns, dającego w fazie testowej nawet 30 procentowy wzrost przychodów. Bardzo istotne ma tu być wykorzystanie technologii Machine Learing, pozwalającego na automatyzacje wielu funkcji, w tym feedu produktowego
- dodanie formatu Local Campaigns, dającego możliwość takiego kierowania reklam, by te skutecznie zwiększyły liczbę odwiedzin w lokalnym punkcie danej firmy.
Należy wziąć pod uwagę, że wiele z tych narzędzi niestety jeszcze przez dłuższy czas nie będzie dostępnych w naszym kraju.