Monitoruj internet z BRAND24

Marketingowe możliwości sieci są dziś wręcz nieograniczone, ale też docenia je coraz więcej firm. Generuje to ogromną konkurencję online. Jak sobie z nią radzić? Chociażby wykorzystując narzędzia do monitoringu internetu. Znajdź odpowiednie dla siebie, podglądaj co się dzieje i wyciągaj wnioski, przekuwając je w zyski dla własnej działalności.

Okazuje się, że regularne monitorowanie sieci szczególnie ważne jest dla firm, które swoją biznesową przygodę z internetem dopiero zaczynają. Dzięki takim rozwiązaniom mają bowiem niepowtarzalną okazję, by zderzyć swój produkt/usługę z odbiorcami jeszcze przed oficjalną premierą. A może należałoby coś poprawić? Kto nas o tym precyzyjniej poinformuje w tym zakresie od samego klienta? Kto nas lepiej nauczy jak nie strzelić sobie w kolano w naszej branży niż konkurencja? Ją również możemy zbadać dzięki narzędziom do monitoringu internetowego.

Mamy więc opcję działać dwutorowo. Z jednej strony przyglądając się upodobaniom i reakcjom odbiorcy naszej oferty, a z drugiej strony bacznie obserwując kroki konkurencji.

KLIENT NASZ PAN

Monitoring sieci daje nam możliwość zidentyfikowania miejsc, w których pojawiają się nasi potencjalni klienci. Dzięki interakcji z nimi możemy wpływać na to, jak jesteśmy widziani przez ogół internautów. Zderzenie z opiniami dotyczącymi usług bądź produktów, które proponujemy, daje nam możliwość ich modyfikacji. Poznanie oczekiwań konsumenckich, a nawet zarzutów ze strony zainteresowanych osób może okazać się bezcenne przy udoskonalaniu produktów i usług.

 

KTO SPRAWDZA, NIE BŁĄDZI

Drugi biegun to konkurencja, od której zapewne warto się uczyć, nawet jeśli popełnia błędy. Jakich informacji o niej dostarczą nam sprytne narzędzia do monitoringu internetu? Dowiemy się m.in. czy nawiązała dialog z odbiorcami swojej oferty, czy korzysta z reklamy w sieci, czy stawia na marketing szeptany.

Bardzo dobrym posunięciem będzie niewątpliwie odnalezienie tzw. liderów opinii w danej branży. Są to internauci szczególnie aktywni w wyrażaniu swego zdania na temat produktów/usług, co sprawia, że ich opinia staje się swoistą rekomendacją. A jak wiadomo, ogólnie największe grono klientów stanowią ci z polecenia, więc mocy marketingu rekomendacji bagatelizować na pewno się nie powinno.

Czym jeszcze kuszą narzędzia do monitoringu sieci? Możliwością bezpłatnego przetestowania! Przed wyborem narzędzia najlepszego dla siebie, proponujemy je sprawdzić, na przykład z Domena.pl. Obecnie kupując u nas hosting jedno z najbardziej cenionych narzędzi do monitoringu internetowego BRAND 24 mogą Państwo testować gratis aż przez 60 dni!

BADAJ NASTROJE I ZYSKUJ!

– Zauważamy systematyczny wzrost zainteresowania naszymi usługami – zarówno samym, stałym, reakcyjnym monitoringiem jak i analizami rynku i mediów społecznościowych – mówi Mikołaj Winkiel z Brand24.

Coraz więcej osób chce mieć pod ręką informacje o swojej firmie bądź produkcie, by móc je wykorzystać od razu. Dużym zainteresowaniem cieszą się też raporty i analizy – robione pod konkretne zapytania lub sprawdzające aktywność społecznościową konkurencji.

– Takie dane można wykorzystać na kilkanaście różnych sposobów – od zbadania w jakich miejscach w sieci znajdują się nasi potencjalni klienci, gdzie reklamuje się konkurencja, aż do danych, które pozwolą przebudować całą strategię obecności marki w sieci. Ciężko przytaczać liczby ale samych dyskusji około produktowych opatrzonych zapytaniem „szukam” czy „poszukuję” w ciągu miesiąca jest ponad ćwierć miliona, to ogromna baza danych, którą można fajnie wykorzystać do badania nastrojów internautów czy poszukiwania możliwości sprzedażowych – dodaje specjalista z Brand24.

Co zyskujesz, monitorując internet?

  • rozpoznanie miejsc w sieci, w których pojawiają się potencjalni klienci produktów/usług
  • interakcja z konsumentami oferty, możliwość doradzenia, udzielenia im pomocy, poświadczenia własnej fachowości
  • uzyskanie opinii i zastrzeżeń dotyczących produktów/usług
  • sprawdzenie jak działa konkurencja – czy się reklamuje, czy korzysta z marketingu szeptanego, czy nawiązuje dialog z odbiorcami własnej oferty i modyfikuje ofertę pod ich potrzeby
  • odnalezienie tzw. liderów opinii w naszej branży i dostęp do marketingu opartego na rekomendacjach

 

Comments

comments