Ograniczenia Google, których nie znałeś

Gigant z Mountain View i jego wyszukiwarka internetowa to w wielu krajach monopolista w świecie online. Jeśli chcesz skorzystać z potęgi Google, możesz zrobić tylko jedno: poznać zasady jej działania w sposób totalny, bowiem jeśli nie będziesz aktualizować swojej wiedzy – nie wykorzystasz w pełni potencjału wyszukiwarki, która w Polsce jest wykorzystywana przez blisko 97% internautów.

Czytając ten artykuł już będziesz nieco bardziej świadomy ograniczeń Google, z których być może to tej pory nie zdawałeś sobie sprawy.

  • Maksymalnie 1000 obiektów w konsoli wyszukiwarki Google

Zgodnie z dokumentacją pomocy Search Console Google do własnego konta w SC można dodać do 1000 obiektów (witryny lub aplikacji mobilnych).

  • 1000 wierszy w konsoli wyszukiwarki Google

Wiele raportów danych w ramach Konsoli Google jest ograniczone do 1000 wierszy w interfejsie, ale zazwyczaj można pobierać więcej. To nie jest prawdą w przypadku wszystkich raportów (np. sekcja ulepszeń HTML, wydaje się nie stosować do tego limitu).

  • Wizytówka Google Moja Firma umożliwia umieszczenie maksymalnie 100 znaków w nazwie firmy
  • Google pozwala na max. 10 milionów odsłon miesięcznie obiektu osadzonego w usłudze Google Analytics.
  • Robots.txt może mieć maksymalny rozmiar do 500KB

Maksymalny rozmiar pliku może być w odniesieniu do każdego robota indeksującego witrynę. Zawartość, która wychodzi poza maksymalny rozmiar pliku może zostać przez Google zignorowana. Google obecnie wymusza limit o wielkości do 500 kilobajtów.

  • Niekompresowane mapy witryn są ograniczone do 50 MB i 50 000 adresów URL

Wszystkie formaty ograniczają pojedynczą mapę witryny do 50 MB (bez kompresji) i do 50,000 adresów URL. Jeśli masz większy plik lub więcej adresów URL, musisz podzielić to na wiele map witryn. Możesz opcjonalnie utworzyć plik indeksu map witryn (plik wskazujący listę map witryn) i przesłać do Google jako plik pojedynczego indeksu. Możesz przesłać wiele map witryn i / lub plików indeksu map witryn do Google.

  • Długość adresu URL w Google może mieć maksymalnie 2083 znaków

Chociaż Google nie narzuca samo z siebie w tej kwestii limitu, prawdopodobnie adres url nie powinien przekraczać limitu narzuconego z ramienia programu Internet Explorer, gdzie liczba znaków w adresie URL nie może przekraczać ilości 2083 znaków.

  • Limit indeksowania Google na stronie wynosi kilkaset MB
  • Liczba linków na stronie może wynosić maksymalnie kilka tysięcy

Chociaż Google nie stwarza oczywistych trudności, jeśli chodzi o liczbę linków na stronie, zaleca się zachowanie rozsądnej ilości, Google wyjaśnia dodatkowo, że liczba ta wynosi kilka tysięcy (mało precyzyjna liczba, jednak tak brzmi oficjalne ograniczenie od Google).

  • Maksymalne przekierowanie 5 linków w jednym czasie

John Mueller z Google powiedział, że Googlebot będzie jednocześnie śledził maksymalnie pięć przekierowań.

  • Brak limitu liczenia słów na stronie.

Często zaleca się pilnowania limitu ilości 250 słów na stronie, ale tak naprawdę limit ten nie istnieje.

  • Ograniczenia wyszukiwania w Google do 32 słów.

Wyszukiwarka Google narzuca limit słów do liczby 32.

Jesteś więc bogatszy o wiedzą na temat ograniczeń Google – skorzystaj z tego jak najlepiej!

Co jeszcze możesz zrobić, aby Twoja witryna była bardziej przyjazna dla Google?

Postaraj się, by była odpowiednia pod kątem mobile, gdyż od jakiegoś czasu Google kładzie na to naprawdę duży nacisk. Możesz sprawdzić witrynę, testując strony za pomocą narzędzia testowego przyjaznego dla telefonu. To narzędzie pokazuje, jak wyszukiwarki Google widzą Twoje strony. Aby uzyskać listę problemów z użytkowaniem urządzeń przenośnych we wszystkich witrynach, zaloguj się na koncie wyszukiwarki i skorzystaj z Raportu.

Jak po testach możesz sprawić, aby witryna była jeszcze bardziej przyjazna dla urządzeń przenośnych?

Zacznij od przewodnika po witrynach mobilnych, aby zbudować witrynę mobilną. Jeśli potrzebujesz bardziej niestandardowych porad dla wydawców możesz skorzystać z przewodnika Multi-Screen Starter dla AdSense i pilnować, by nie przekraczać limitów mobile narzuconych przez Google. W ten sposób nie będziesz musiał martwić się o niespodziewany ban i będziesz mógł cieszyć się z coraz większej konwersji.

Comments

comments