Sposobów na realizację celów marketingowych w sieci jest całe mnóstwo. My wybraliśmy te, które są najbardziej skuteczne i jednocześnie takie, które stanowią podstawę marketingu internetowego dla zdecydowanej większości firm.
![](https://blog.domena.pl/wp-content/uploads/2023/04/marketing-g9572d5a60_1920-1024x683.png)
Strona internetowa jako wizytówka firmy
Niektórzy przedsiębiorcy koncentrują swoje działania wokół profili na portalach społecznościowych oraz aukcyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że są to media zewnętrzne, które narzucają pewne ograniczenia. Warto z nich korzystać, ale podstawą promocji w sieci powinna być zawsze firmowa strona internetowa. Po pierwsze jest ona wizytówką firmy i stwarza najlepsze warunki do kompleksowej prezentacji oferty. Po drugie jest to przestrzeń w sieci, gdzie przedsiębiorca ma stuprocentową kontrolę nad tym, co zostanie opublikowane i w jaki sposób treści zostaną zaprezentowane. Po trzecie już samo istnienie strony internetowej sprawia, że w oczach klientów i partnerów biznesowych firma wygląda profesjonalnie i wiarygodnie.
Oczywiście trzy wymienione zalety posiadania firmowej strony internetowej nie wyczerpują listy korzyści, ale bez wątpienia warto mieć właśnie te argumenty na uwadze przy podejmowaniu decyzji, w jakie kanały komunikacji z odbiorcami inwestować czas i pieniądze.
Pozycjonowanie jako sposób na zwiększenie widoczności strony w sieci
Naturalnie samo stworzenie strony internetowej to dopiero pierwszy krok do wypromowania firmy w sieci. Duża konkurencja właściwie w każdej branży sprawia, że trzeba włożyć wysiłek, by własną witrynę wypromować. Niezwykle skuteczne w tej dziedzinie jest pozycjonowanie, czyli zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych na określone zapytania użytkowników. Choć pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów i jest długotrwałym procesem, to nie ma wątpliwości, że w dłuższej perspektywie jest to najtańszy sposób na pozyskanie klientów. W dodatku wysokie pozycje w wyszukiwarkach zwiększają rozpoznawalność firmy i jej wiarygodność w oczach klientów.
Alternatywą dla pozycjonowania są płatne reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Przynoszą one doskonałe efekty, ale trzeba mieć na uwadze fakt, że kampanie reklamowe muszą być właściwie poprowadzone. W przeciwnym wypadku mogą pochłonąć ogromne środki finansowe bez gwarancji osiągnięcia oczekiwanych efektów. Dlatego w przypadku marketingu w wyszukiwarkach, również w zakresie pozycjonowania, warto zdać się na pomoc doświadczonych specjalistów.
Marketing w mediach społecznościowych jako metoda dotarcia do klientów
Firma, która posiada stronę internetową i w odpowiedni sposób ją promuje, powinna wzbogacić swoje działania o marketing w social mediach. Nie oznacza to, że trzeba być obecnym na wszystkich portalach społecznościowych. Najważniejsze to znaleźć się tam, gdzie można dotrzeć do klientów z wybranej grupy docelowej. Obecność w mediach społecznościowych ma tę zaletę, że skraca dystans pomiędzy marką a odbiorcami, ułatwiając nawiązanie bezpośredniej komunikacji. To świetny sposób na pozyskanie nowych klientów, zwiększanie lojalności obecnych klientów, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zbieranie informacji o potrzebach i motywacjach zakupowych osób, które interesuje nasza oferta. Takie dane pozwalają zwiększać skuteczność kolejnych działań podejmowanych w ramach marketingu internetowego.
Content marketing jako sposób na budowanie wizerunku eksperta
Na koniec nie możemy nie wspomnieć o tworzeniu i publikowaniu contentu, czyli wartościowych, unikalnych i interesujących treści. Bez contentu nie ma właściwie mowy o marketingu internetowym w żadnej formie. Atrakcyjne dla odbiorców treści muszą się pojawić na stronie internetowej, na profilach w mediach społecznościowych, na blogach firmowych, w mailingu i newsletterach oraz wszędzie tam, gdzie chcemy być obecni w sieci. Dobrze przygotowany content i jego skuteczna dystrybucja pomoże osiągnąć wiele celów, takich jak zwiększenie rozpoznawalności marki, budowanie wizerunku eksperta w branży, edukowanie klientów, zwiększanie sprzedaży itp. Oczywiście content może przybierać różne formy, od tekstów, przez grafiki, po wideo. Mogą to być krótkie formy, takie jak posty w social mediach czy infografiki, jak i rozbudowane treści prezentowane w formie e-booków, audiobooków, webinarów i wielu innych. Kluczowe jest dopasowanie formatu do grupy docelowej oraz kanału komunikacji, a także dostosowanie języka tak, aby osiągać oczekiwane efekty. W przypadku braku doświadczenia przy tworzeniu treści warto zdać się na copywriterów, grafików, content writerów i innych specjalistów, którzy wiedzą, jak tworzyć content, który sprzedaje.