Skuteczne narzędzie i sposoby promowania firmy w internecie

Sposobów na realizację celów marketingowych w sieci jest całe mnóstwo. My wybraliśmy te, które są najbardziej skuteczne i jednocześnie takie, które stanowią podstawę marketingu internetowego dla zdecydowanej większości firm.

Strona internetowa jako wizytówka firmy

Niektórzy przedsiębiorcy koncentrują swoje działania wokół profili na portalach społecznościowych oraz aukcyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że są to media zewnętrzne, które narzucają pewne ograniczenia. Warto z nich korzystać, ale podstawą promocji w sieci powinna być zawsze firmowa strona internetowa. Po pierwsze jest ona wizytówką firmy i stwarza najlepsze warunki do kompleksowej prezentacji oferty. Po drugie jest to przestrzeń w sieci, gdzie przedsiębiorca ma stuprocentową kontrolę nad tym, co zostanie opublikowane i w jaki sposób treści zostaną zaprezentowane. Po trzecie już samo istnienie strony internetowej sprawia, że w oczach klientów i partnerów biznesowych firma wygląda profesjonalnie i wiarygodnie.

Oczywiście trzy wymienione zalety posiadania firmowej strony internetowej nie wyczerpują listy korzyści, ale bez wątpienia warto mieć właśnie te argumenty na uwadze przy podejmowaniu decyzji, w jakie kanały komunikacji z odbiorcami inwestować czas i pieniądze.

Pozycjonowanie jako sposób na zwiększenie widoczności strony w sieci

Naturalnie samo stworzenie strony internetowej to dopiero pierwszy krok do wypromowania firmy w sieci. Duża konkurencja właściwie w każdej branży sprawia, że trzeba włożyć wysiłek, by własną witrynę wypromować. Niezwykle skuteczne w tej dziedzinie jest pozycjonowanie, czyli zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych na określone zapytania użytkowników. Choć pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów i jest długotrwałym procesem, to nie ma wątpliwości, że w dłuższej perspektywie jest to najtańszy sposób na pozyskanie klientów. W dodatku wysokie pozycje w wyszukiwarkach zwiększają rozpoznawalność firmy i jej wiarygodność w oczach klientów.

Alternatywą dla pozycjonowania są płatne reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Przynoszą one doskonałe efekty, ale trzeba mieć na uwadze fakt, że kampanie reklamowe muszą być właściwie poprowadzone. W przeciwnym wypadku mogą pochłonąć ogromne środki finansowe bez gwarancji osiągnięcia oczekiwanych efektów. Dlatego w przypadku marketingu w wyszukiwarkach, również w zakresie pozycjonowania, warto zdać się na pomoc doświadczonych specjalistów.

Marketing w mediach społecznościowych jako metoda dotarcia do klientów

Firma, która posiada stronę internetową i w odpowiedni sposób ją promuje, powinna wzbogacić swoje działania o marketing w social mediach. Nie oznacza to, że trzeba być obecnym na wszystkich portalach społecznościowych. Najważniejsze to znaleźć się tam, gdzie można dotrzeć do klientów z wybranej grupy docelowej. Obecność w mediach społecznościowych ma tę zaletę, że skraca dystans pomiędzy marką a odbiorcami, ułatwiając nawiązanie bezpośredniej komunikacji. To świetny sposób na pozyskanie nowych klientów, zwiększanie lojalności obecnych klientów, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zbieranie informacji o potrzebach i motywacjach zakupowych osób, które interesuje nasza oferta. Takie dane pozwalają zwiększać skuteczność kolejnych działań podejmowanych w ramach marketingu internetowego.

Content marketing jako sposób na budowanie wizerunku eksperta

Na koniec nie możemy nie wspomnieć o tworzeniu i publikowaniu contentu, czyli wartościowych, unikalnych i interesujących treści. Bez contentu nie ma właściwie mowy o marketingu internetowym w żadnej formie. Atrakcyjne dla odbiorców treści muszą się pojawić na stronie internetowej, na profilach w mediach społecznościowych, na blogach firmowych, w mailingu i newsletterach oraz wszędzie tam, gdzie chcemy być obecni w sieci. Dobrze przygotowany content i jego skuteczna dystrybucja pomoże osiągnąć wiele celów, takich jak zwiększenie rozpoznawalności marki, budowanie wizerunku eksperta w branży, edukowanie klientów, zwiększanie sprzedaży itp. Oczywiście content może przybierać różne formy, od tekstów, przez grafiki, po wideo. Mogą to być krótkie formy, takie jak posty w social mediach czy infografiki, jak i rozbudowane treści prezentowane w formie e-booków, audiobooków, webinarów i wielu innych. Kluczowe jest dopasowanie formatu do grupy docelowej oraz kanału komunikacji, a także dostosowanie języka tak, aby osiągać oczekiwane efekty. W przypadku braku doświadczenia przy tworzeniu treści warto zdać się na copywriterów, grafików, content writerów i innych specjalistów, którzy wiedzą, jak tworzyć content, który sprzedaje.

Comments

comments