Kontakt z klientem: social media vs. strona internetowa

Wiele marek, szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw nie ma wystarczających środków finansowych i zasobów, by efektywnie prowadzić komunikację we wszystkich dostępnych kanałach. Dlatego powstaje pytanie – strona internetowa czy social media?

Czy posiadanie strony internetowej wciąż ma sens?

Strona internetowa to najlepsza wizytówka każdej działalności. Jest to też jedna z podstawowych form styku klientów z marką. Już samo posiadanie strony www dodaje firmie wiarygodności w oczach potencjalnych klientów, kontrahentów, partnerów biznesowych i pracowników. Strona www będzie pracować na nasz sukces 7 dni w tygodniu, w dzień i w noc. Jednak najważniejszą korzyścią z posiadania strony internetowej jest to, że sprawujemy nad nią pełną kontrolę. To my decydujemy jak strona będzie wyglądać, jakie funkcje będzie pełnić i jakie treści się na niej pojawią. Możemy ją rozbudowywać, modyfikować, pozycjonować, optymalizować, promować, a każda inwestycja przyczyni się do osiągnięcia celów biznesowych. W dodatku korzystając z narzędzi analitycznych możemy gromadzić dokładne dane na temat jej użytkowników, co pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał strony.

Czy social media powinny być głównym kanałem komunikacji z klientami?

W przeciwieństwie do strony www, funkcjonowanie profili w social mediach jest zależne od tego, na co pozwala dany serwis. Prowadząc działania marketingowe w mediach społecznościowych trzeba stale dostosowywać się do wymagań i aktualnych trendów. To co dziś działa świetnie, jutro może stracić na znaczeniu. Oczywiście nie oznacza to, że należy rezygnować z działalności w mediach społecznościowych i z inwestycji w tym obszarze. W końcu social media, w tym Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, TikTok, Pinterest i inne, stwarzają doskonałe warunki dotarcia do klientów. Zawsze jednak powinniśmy pamiętać, że sprawna komunikacja marketingowa powinna uwzględniać wykorzystanie różnych kanałów i form komunikacji. Dzięki temu można uzyskać spójną, uzupełniającą się formułę, skutecznie wpływającą na osiąganie celów biznesowych. Poleganie na jednym medium komunikacji, szczególnie takim, które nie jest zależne od nas jest dość ryzykowne. Wystarczy spojrzeć na aktualną sytuację Rosji. Jak donosi Business Insider – blokada Instagrama pozbawiła źródła dochodów ponad 50 milionów osób, w tym zarówno influencerów, jak i małych oraz średnich przedsiębiorców.

Strona internetowa czy social media?

Strona internetowa jest wizytówką firmy, jest bezpieczna i zwiększa wiarygodność marki. Na sukces pracuje całodobowo, również poprzez prowadzenie sprzedaży. Ułatwia też gromadzenie leadów sprzedażowych i pozwala na bezpośredni kontakt z klientem. Social media z kolei ułatwiają gromadzenie i poszerzanie społeczności wokół marki, dzięki nim można dotrzeć do ogromnej liczby klientów. Zatem zarówno strona www, jak i social media, pełnią ważne funkcje i nie warto z żadnego z nich rezygnować. Przeciwnie – należy je traktować komplementarnie, łącząc obie formy komunikacji. Oczywiście nie oznacza to, że musimy prowadzić stronę, pozycjonować ją, inwestować w płatne kampanie reklamowe, zakładać profile na wszystkich portalach społecznościowych i podejmować wiele innych aktywności. Wystarczy, szczególnie na początku, wybrać dwa lub trzy najbardziej skuteczne sposoby działania. Dobrym połączeniem będzie prowadzenie strony internetowej, jej staranna optymalizacja i pozycjonowanie wraz z obecnością marki na jednym lub dwóch portalach społecznościowych. Trzeba przy tym mierzyć siły na zamiary. Strony i profile, na których nic się nie dzieje nie przyciągną odbiorców. Lepiej mieć efektowną stronę typu one-page i jeden prężnie działający profil na przykład na Facebooku, niż stronę z blogiem, na którym pojawi się jeden wpis co kilka miesięcy i liczne profile w social mediach, na których sporadycznie będzie pojawiać się jakiś post.

Działalność w sieci ma swoją specyfikę, dlatego jeśli brak nam wiedzy w tym zakresie warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy wiedzą jak efektywnie wypromować działalność, bez rujnowania budżetu. To osoby, które mogą poprowadzić komunikację w social media, zajmą się pozycjonowaniem strony www, a także stworzą ciekawy, angażujący content, oszczędzając czas przedsiębiorcy, który można wykorzystać efektywnie na rozwój firmy.

Comments

comments