Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie prężnie działającego biznesu bez strony internetowej. Dlatego jeśli jeszcze nie masz strony www lub czujesz, że strona którą posiadasz wymaga odświeżenia, to musisz zastanowić się jak się za to zabrać. Możesz wszystko zrobić we własnym zakresie albo zlecić to zadanie agencji interaktywnej. Która opcja będzie dla Ciebie odpowiednia?
Samodzielne tworzenie strony internetowej
Liczne rozwiązania dostępne w sieci pozwalają stworzyć stronę www po pierwsze za darmo, a po drugie bez szczególnej znajomości zagadnień technicznych. Dzięki temu można wystartować ze stroną nawet nie dysponując większym budżetem. Niestety najprostsze kreatory dostarczą najbardziej ograniczone możliwości.
Trochę więcej czasu i zaangażowania wymaga stworzenie strony internetowej na platformie działającej w modelu SaaS lub w oparciu o systemy zarządzania treścią na licencji open source. W zależności od wyboru rozwiązania będziesz potrzebować mniej lub więcej umiejętności technicznych, czasu i pieniędzy. Jednak każde z tych rozwiązań jest warte uwagi.
Strona internetowa wykonywana przez agencję
Alternatywą dla samodzielnego stawiania strony www jest skorzystanie w usług agencji. Specjaliści pracujący w agencjach marketingowych dzięki doświadczeniu i znajomości branży potrafią dopasować odpowiednie rozwiązania do indywidualnych potrzeb klienta. Z ich pomocą można stworzyć witrynę nowoczesną, rozbudowaną i posiadającą zaawansowane funkcje. Decydując się na usługi agencji nie będziesz musiał się ograniczać do gotowych szablonów i standardowych opcji. Dzięki temu strona idealnie dopasuje się do Twoich wymagań. A wszystko to szybko, lecz niestety nie zawsze tanio.
Kiedy warto skorzystać z usług agencji, a kiedy z nich zrezygnować?
Zlecenie tworzenia strony specjalistom z agencji umożliwia stworzenie strony dopasowanej do oczekiwań i potrzeb, bez poświęcania na to czasu i energii. Co więcej, w ramach usług agencja zapewni wparcie w obsłudze strony oraz pomoc w przypadku ewentualnych problemów. Profesjonaliści zadbają o to, by strona była szybka, stabilna, łatwa w obsłudze, bezpieczna, a także zoptymalizowana pod kątem SEO. Taka strona będzie świetną wizytówką dla każdego biznesu. To wszystko przekłada się na realne zyski, choćby dzięki zwiększeniu sprzedaży, większej rozpoznawalności i profesjonalnemu wizerunkowi. Dlatego oszczędność na rezygnacji z usług specjalistów jest często pozorna. Czy jednak zawsze warto inwestować we współpracę? I kiedy nie inwestować w usługi agencji interaktywnej? Tylko jeśli dysponujesz czasem i umiejętnościami, by przeprowadzić wszystkie prace samodzielnie lub po prostu nie chcesz rozwijać swojego biznesu i zadowalają Cię najprostsze rozwiązania.
Bez względu na to, czy stronę www stworzy agencja czy też będzie wykonana we własnym zakresie, pewne jest, że warto ją posiadać. To najlepszy sposób, by profesjonalnie zaprezentować swoją ofertę, by pozyskać nowych klientów, a także by budować pozytywny wizerunek marki. Własne media są też dużo bardziej pewnie niż chociażby konta w social mediach, które choć są świetną platformą do nawiązywania kontaktów, nie powinny stanowić bazy. Poszczególne platformy wychodzą z mody, tracą na znaczeniu, pojawiają się inne, a do tego zawsze można zostać zablokowanym przez administratorów. Własna strona internetowa to z kolei ten skrawek internetu, nad którym mamy pełną kontrolę.